求人検索・転職事例
流通(EC・運輸・小売)・外食業界 / 日系企業の転職・求人情報
『流通(EC・運輸・小売)・外食業界業界 / 日系企業』の公開求人一覧です。流通(EC・運輸・小売)・外食業界業界 / 日系企業の求人は、『非公開』求人の中にも。JAC Recruitment の求人は、約60%が非公開求人です。常時約1万5000件の求人がありますが、WEBに掲載されるのは40%の求人のみです。面談していただいた方には非公開求人も含めて最適な求人をご紹介します。
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
【物流×投資 社会インフラを支える新しい投資!】代表取締役及びコンプライアンス室 アシスタント職
- 採用企業名
- 非公開
- 職種
-
法務・知財 - 法務
営業アシスタント・カスタマーサービス - 一般事務・アシスタント
金融 - 金融ミドルバックオフィス
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
神奈川県
- 仕事内容
-
◆トラックを投資対象としたオペレーティングリースを行う当社にて、代表取締役のアシスタント及びコンプライアンス部のアシスタントをお任せできる方を募集しております。
<総務・アシスタント業務>
・社内外の会議調整、スケジュール管理、名刺発注、管理、備品発注、経費精算等のアシスタント業務
・投資/コンプライアンス方針等意思決定のための委員会・取締役会等の事務局、許認可・法定書類の管理、業界団体対応、社内研修、危機管理、広報などをご担当いただきます。
<法務・コンプライアンス業務>(ご経験により入社当初は補佐または、入社後順次習得・従事いただきます)
・案件に係るコンプライアンスチェック、契約書レビュー、社内Q&A対応等を担当して頂きます。少人数でスタッフ業務全般を所管していますので法務・コンプライアンスの他、リスク管理や内部監査等の幅広い業務に携わっていただくことになります。■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日, 夏季休暇, 年末年始
- 求める経験
-
・幅広い業務に対応できる柔軟性のある方
・コミュニケーション能力が高い方
・論理的思考のできる方
【歓迎】
・事業会社での総務・法務・コンプライアンス部門経験者
・弁護士、パラリーガル業務経験のある方■職種未経験者:不可
- 年収
- 500万円 - 600万円
- 語学力
-
英語力:不問
ER Manager
- 採用企業名
- 世界トップECサイト
- 職種
-
人事・労務 - 労務・労政
人事・労務 - HRBP
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
・職場で発生した労務案件に関する調査(HRBPが実施する調査のサポート)
・労務案件の対応に関するHRBPへのカウンセリングとアドバイス
・労務トラブル事案への対応
・従業員の声(フィードバック)の収集・分析
・従業員へのトレーニングの企画・運用(ハラスメント、調査等)
ご経験やスキルに応じて、業務内容のバランスは変更する予定です。■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日
- 求める経験
-
・人事部・法務部等の機能で最低5年以上の勤務経験または弁護士資格を保有
・ビジネスレベルの日本語と日常会話レベルの英語
・日本の労働法に関する深い理解
・労使交渉、就業規則の運用、懲戒委員会の運用に係る実務経験
・各種法的手続き(訴訟、労働審判)、外部弁護士と連携して実務を行った経験■職種未経験者:不可
- 年収
- 1200万円 - 1600万円
- 語学力
-
英語力:中級以上
HR Partner Manager
- 採用企業名
- 世界トップECサイト
- 職種
-
人事・労務 - HRBP
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
• Lead a team of HR Partners who act as consultants to people managers and their team members. The HRP team provides coaching, feedback and development to grow the skills and leadership capabilities of the business leader and their teams.
• Demonstrate strong business and HR acumen, analytical capabilities using data-driven insights to influence business partners and make high-judgment decisions. Expertly apply the Japan labor laws and policies to guide leaders in creating an inclusive work environment.
• Demonstrate understanding of performance and leadership bar and effectively apply to hiring decisions, assessments and development of direct reports.
• Partner with business leaders and HR teams to champion organizational and people-focused initiatives such as talent management, succession planning, and skills development. Drive HR projects and key initiatives at the country and regional level when needed.
• Dive deep into HR issue categories to identify opportunities for standardization and continuous improvement in talent management and operational processes. Promote internal efficiencies and effective employee engagement mechanisms.
• Exhibit excellent communication, coaching and influencing skills to navigate ambiguous situations and drive strategic HR priorities with diverse stakeholders across locations.
• Serve as a role model for leadership principles and champion inclusiveness.■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日
- 求める経験
-
• Significant experience in HR in a highly matrixed, fast-paced, and innovative environment.
• Proven track record of impactful business partnership and people leadership.
• Strong project management and execution expertise.
• Fluency in both English and Japanese, encompassing both written and spoken.
• Agility to thrive in a dynamic, customer-obsessed culture.
• Skilled in applying critical thinking, problem-solving, and data-driven decision making.
• Experience coaching and developing high-performing teams.■職種未経験者:不可
- 年収
- 1200万円 - 1600万円
- 語学力
-
英語力:中級以上
Sr. HRBP
- 採用企業名
- 世界トップECサイト
- 職種
-
人事・労務 - HRBP
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
• Partner with business leaders and the HR team to champion organizational and people focused initiatives, spanning talent management, organization design, workforce planning, succession planning, and skills assessment and development.
• Provide impactful coaching to guide business leaders and senior managers.
• Leverage data-driven analysis to influence business partners with compelling recommendations.
• Partner with global HR teams to support business unit needs and contribute to global HR initiatives.
• Lead HR projects and key initiatives in collaboration with global and local HR teams.
• Continuously enhance communication practices and employee engagement programs.
• Analyze, design, and refine people programs, policies and practices to cultivate positive employee relations.■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日
- 求める経験
-
• Demonstrates strong problem-solving skills, critical thinking, and analytical skills to drive effective solutions.
• Leverage strategic planning and project management to navigate ambiguous situations and influence business leaders.
• Engage diverse stakeholders at all levels and locations with excellent communication, coaching, and interpersonal skills that foster an inclusive environment.
• 3+ years of experience in employee/labor relations, or labor/employment law with a solid grasp of Japanese labor laws.
• Holds a university degree
• Fluency in both Japanese and English, written and spoken.
• Exhibits the ability to hire, assess and develop outstanding individuals.■職種未経験者:不可
- 年収
- 1200万円 - 1600万円
- 語学力
-
英語力:不問
Senior HR Business Partner, based in Delivery station in Saitama
- 採用企業名
- 世界トップECサイト
- 職種
-
人事・労務 - HRBP
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
The Sr. HRBP, based on a deep insights of what's happening on Delivery Station floor, work with the senior management team to develop, implement and drive results increasing organizational effectiveness and efficiency. This work includes, but is not limited to, increasing workforce capability, improving organizational design and structure, providing change leadership, strategic staffing, talent management / succession planning and supporting day-to-day operations as well as on-going process improvement. Sr HRBP will rely on experience and judgment to plan and accomplish goals, handle employee relations, perform management coaching, and organizational assessment and development matters. This role provides strong project management to various HR initiatives & company-wide HR projects including automation projects, management training and development, succession planning, policy review and implementation, etc.
Additionally, this role will have opportunity to develop junior members and peers through coaching and mentoring which is an ideal path for people manager role as well.
This position will be perfect for someone who wants to stretch and grow in a rapidly growing global organization as HR Professional, while staying connected to exciting gemba where front line associates are delivering smiles to our customers.■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日
- 求める経験
-
• 7+ Yrs of HR experience
• Business level Japanese or English
• 3+ Yrs HRBP experience supporting business unit/function■職種未経験者:不可
- 年収
- 1200万円 - 1600万円
- 語学力
-
英語力:不問
Sr. HR Business Partner
- 採用企業名
- 世界トップのECサイト
- 職種
-
人事・労務 - HRBP
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
• Apply business knowledge to work with management to develop and drive organization and people strategies, solutions and plans.
• Partner with business on organizational design, workforce planning, succession planning, talent management and competency development to optimize for business objectives.
• Set HR strategy and goals, integrating HR/Amazon organization wide-priorities.
• Partner with the business to lead both annual and mid-year review processes which focus on talent development and performance management.
• Provide management coaching to business leaders, and help drive leader/manager onboarding in line with Amazon’s Leadership Principles.
• Assess business’ people enablement needs and facilitate sessions as appropriate.
• Review and analyze business and people metrics including data on retention and builder experience in order to recommend systemic improvements.
• Provide compensation counsel and support including compensation planning, promotions and job leveling.
• Work with leaders, managers and builders to address various type of builder relations issues, fairly representing all interests.
• Liaise with COEs to build and drive people agenda, and implement policy and practices.■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日
- 求める経験
-
【Basic Qualifications】
Bachelor's Degree or certification in Human Resources Management or related field.
At least 10 years of experience in a HRBP role.
Broad knowledge and experience in human resource management.
Experience partnering with multiple business leaders in a complex and fast paced business setting which is in high growth mode.
Strong business partnering skills and HR and business acumen, including problem solving skills, critical thinking abilities, coaching skills, project management abilities.
Experience and knowledge of Japan labor laws and contexts.
Language: Business Proficiency in Japanese & English
【Preferred Qualifications】
Experience working in a high-tech environment
Experience delivering and facilitating training
Team building and team development capabilities
Change management capabilities
Ability to influence and partner with different levels of the organization and across countries to achieve results
Ability to work independently
Excellent communication (verbal, written and listening) and presentation skills■職種未経験者:不可
- 年収
- 1200万円 - 1600万円
- 語学力
-
英語力:中級以上
財務・経営企画/Sr. Financial Analyst
- 採用企業名
- 外資系大手グローバル物流会社
- 職種
-
経理・財務 - 管理部門責任者・ファイナンシャルコントローラー
経理・財務 - 管理会計
経理・財務 - FP&A(ファイナンシャルプランニング&アナリシス)
事業企画・営業企画 - 経営企画
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
大阪府
- 仕事内容
-
●External job description
What does it look like to be a Finance partner for a $200B+ growing startup? At the company, Finance has the unique challenge of stewarding and bolstering tremendous business growth through applying financial acumen, objectivity and leadership. Finance drives direct impact by being a hand-in-hand business partner in measuring and executing on our long term strategy to invent on behalf of our customers. To do so, we look for exceptional candidates who possess the leadership to influence, a bias for action, and the passion to think big while diving deep. The challenges we tackle span multiple functions, all powered by the same mission—to be Earth's most customer-centric company.
We are looking for a Financial Analyst for the Fulfillment Center/External Fulfillment (FC/EF) operations team who will be given significant responsibility from the start to drive both business and financial decisions. Financial Analysts are expected to evaluate and quantify new business ideas, execute controllership and reporting for their businesses, and perform data-intensive analyses, all to drive meaningful change and improvement to the way we serve our customers.
Finance is all about the numbers…unless you work at the company; it’s knowing the numbers and so much more. Enthusiasm and energy help us deliver new ideas, and solutions. We help others understand finance and are *the* trusted business advisers by employing every facet of data and communication to ensure our partners and our leaders have the most up to date and reliable information to help them make the best possible decision.
This is a perfect position for someone who works fast and smart. You are a brilliant observer and things that just don’t look right catch your attention. You enjoy working with different people and are a strong communicator. Your experience has taught you how to avoid sticky predicaments, and you are good about avoiding the mess, sooner rather than later. You know which details make all the difference, and which ones don’t add value. You know the difference between spending time wisely and wasting time. Come teach us a few things, and we’ll teach you a few things as we navigate the most customer-centric company on Earth.
The role will be based at our Osaka headquarters with occasional travel to locations across Japan (2-3 days a week working from Fulfilment Centre (Namba, Umeda, Shin-Osaka), 2-3 days a week working in KIX10 Osaka office).
●Key job responsibilities
You will be partnering with the business team to evaluate the best financial structure for new external fulfillment sites, monitor performance of existing sites, and be a right-hand person to the senior leaders of External Fulfillment operations. Your role will also encompass financial planning, ROI analysis, economic evaluation of new businesses, and reporting of financial results.
●A day in the life
On any given day you may be building a financial model for our annual operating plan, performing month end close, or helping the business team develop the best cost structure for new sites. There is always something new and exciting going on.
●About the team
FC Finance is a team of 21 finance professionals covering 20+ fulfillment centers and 90+ External Fulfillment centers across Japan. Our members come from all walks of life, backgrounds, nationalities, and genders. What we have in common is that we are strong with numbers, have good business instincts, and innovate on behalf of the company's customers.■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日
- 求める経験
-
【必須】
- 3+ years working experience in positions that require financial analysis, forecasting, budgeting, variance analysis and data interpretation of results
- Business level of both Japanese and English language skill (reading, writing, speaking)
- Strong written and verbal communication skills, with an ability to convey complex information in an effective way
- Proven ability to solve complex problems using data and metrics.
- Proven ability to develop strategic relationships with business partners.
- Superb attention to details and organizational skills
【歓迎】
- 4+ years of participating in continuous improvement projects in your team to scale and improve controllership with measurable results experience
- MBA, or CPA
- Knowledge of Tableau
- Experience working with large-scale data mining and reporting tools (examples: SQL, MS Access, Essbase, Cognos) and other financial systems (examples: Oracle, SAP, Lawson, JD Edwards)
- Six Sigma Black Belt
- Passion for operations
- Leadership experience with proven ability to take on new assignments and evolve in an rapid changing environment
- Ability to manage tight deadlines, prioritize workload and achieve effective results in a fast-paced, dynamic, ever-growing and often ambiguous environment; effective multi-tasking skills are vital.
- Advanced knowledge and/or strong willingness to learn: Excel, SQL and other analytical/visualization/data mining tools
- Familiarity with concepts of Management Accounting (i.e. professional qualifications: CPA/CMA/Qualified Accounting certificate)
- Experience within a Manufacturing, Distribution Center or Logistics processes
- Experience in project management
- Experience in Supply Chain industry is a plus.
- Excited about working in a diverse group and contributing to an inclusive culture.■職種未経験者:不可
- 年収
- 700万円 - 900万円
- 語学力
-
英語力:中級以上
【WHS】Workplace Health & Safety (WHS) Manager(L4)
- 採用企業名
- アマゾンジャパン合同会社
- 職種
-
技術系(機械設計・製造技術) - 設備保全・メンテナンス・施設環境・安全衛生
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
愛知県 神奈川県
- 仕事内容
-
アマゾンジャパンの配送部門(Amazon Logistics: AMZL)は日本における大部分のサービスを提供しており、その高品質かつ革新的な配送サービスにより、お客様満足に貢献しています。同部門におけるUnder the Roof (UTR) とは、出荷拠点から発送された商品を配送地域・配送ドライバー毎に仕分け、バンまたはトラックに積載するまでの業務の総称です。また、配送する商品は小型のものに限らず、Amazon Logistics Extra Large Team (AMXL)部門では家具、洗濯機、テレビ、冷蔵庫といった大型商品を取り扱います。UTR Safetyは、これらUTR業務の安全性の向上をリードする立場で、その対象範囲はUTRにおける全工程ならびにそれらに関わる全ての人々に及びます。
具体的には、安全衛生に関する中期・年間目標の作成、現状とのギャップ分析、目標達成に向けた実施計画の策定と実行を社内外の関係部門(関係会社)と共に推進します。デリバリーステーションオペレ-ションにおける事故情報・危険情報の収集、原因分析、それらに対する予防措置と是正措置の策定と推進を行っています。Amazonのグローバル技術ソリューションの中から国内に効果的な安全プログラムやプロジェクト活動を通じて導入します。各拠点や部門の責任者・担当者並びに協力会社様・個人事業主様と共にUTR safety全体の安全レベルを高めることに注力します。
その中でUTR managerには下記の業務を期待します。
1) 現場での緊急事態、ピーク時の安全性、寒冷/熱ストレス、人間工学/クリーン/カイゼン特別イベント、その他ユニークなWHS状況に対する安全計画を策定する。
2) 適用される全ての Amazon WHS ポリシーを遵守するための指導と監督を行う。
3) ビジネス WHS イニシアチブをサポートするため、WHS 記録を確実に残し、正確な報告および指標を提供する。
4)特定された潜在的リスクへの曝露を排除し、傷害を防止するための解決策を開発し、実施する。
5) WHSの方針、基準、現地規制の公表要件に対するギャップを検出する。また欠陥に伴い特定された全リスクを検証し、軽減するためのサイトの計画を策定する。
6) トレーニング、監査、採点方法が正確で一貫していることを確認するため、職場の組織とアソシ エイトの行動を監査する。
7) 現場のリーダーおよびアソシエイトがトレーニングを受け、各ポリシーに基づいて必要な知識を有していることを確認する。またすべてのWHSトレーニングの質、実施方法(トレーナーの資格を含む)、有効性を監査する。
8) 配備された安全ツールの有効性をレビューし、継続的な改善を確実にするための改訂をおこなう。
就業条件
1) 担当サイトおよび近隣サイトでのオンサイト。(夜勤オペレーションの現場安全確認のため5回/月程度の夜勤勤務あり)
2) 協力会社拠点、製品開発拠点へ視察、出張あり。
3) グローバルとの連携を目的とした海外出張あり。■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日
- 求める経験
-
【必須条件】
(1)正社員として1年以上安全管理を主としたEHS管理を経験(業種は問いません)
(2)現場での安全指導と安全対策導入経験
(3)EHSに関わるリスクアセスメント、事故原因調査と是正対策の実践と導入もしくはそれに纏わる経験
(4)ビジネスレベルの日本語力(ビジネスドキュメント作成・読解、会議等の業務経験)
(5)日常会話レベルの英語力(資料作成ができれば尚可)■職種未経験者:可
- 年収
- 600万円 - 750万円
- 語学力
-
英語力:初級以上
Sr. Financial Analyst
- 採用企業名
- 外資系大手EC通販サイト
- 職種
-
経理・財務 - 管理部門責任者・ファイナンシャルコントローラー
経理・財務 - 管理会計
経理・財務 - FP&A(ファイナンシャルプランニング&アナリシス)
事業企画・営業企画 - 経営企画
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
【Key job responsibilities】
In general, the responsibilities includes, but not limited to:
• Serve as a finance partner working directly with the leadership, supporting one or more of the Sales segments
• Lead the financial planning and analysis processes with metrics and data insights for financial risks, opportunities, and investment decisions
• Lead the preparation of weekly, monthly, and annual business performance reviews
• Develop, report, and analyze key input metrics that support team goals
• Influence business decisions with effective verbal and written communication, data driven analysis and modeling, and presentation of options and alternatives■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日
- 求める経験
-
【Basic Qualifications】
・Minimum 3+ years of experience in finance or a related analytical field, or an equivalent combination of education and experience.
・Demonstrated financial acumen and analytical experience delivering forecasting, budgeting, and project analysis (example: business modeling), and data interpretation of business impact and results (example: what-if scenarios).
・Experience working with stakeholders/business partnering
Ability to work successfully in an ambiguous environment, prioritize and meet tight deadlines
・Excellent advanced proficiency with Microsoft Excel, SQL/VBA and financial modeling
・Fluent Japanese & Business English communication skills (both in written and verbal form)
【Preferred Qualifications】
・MBA or CPA■職種未経験者:不可
- 年収
- 950万円 - 1100万円
- 語学力
-
英語力:中級以上
【WHS】Sr. WHS Manager, JPFC WHS Team / アマゾン社保有の物流倉庫にて労働安全推進を担って頂きます。
- 採用企業名
- アマゾンジャパン合同会社
- 職種
-
技術系(機械設計・製造技術) - 設備保全・メンテナンス・施設環境・安全衛生
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
大阪府
- 仕事内容
-
アマゾンでは、“地球上で最もお客様を大切にする企業であること”というミッションを掲げ、日々改善と改革が行われており、今現在では世界的に認知度が高く、グローバルリーディングカンパニ—としての地位を確立しています。
新規で立ち上げる物流拠点/ Fulfillment Center(以下FC)にて、もっとも重要視される「安全」に対する中核部門をLeadするメンバーとして、また、オペレーション各部門と効率的に連携し、安全文化の創造、大規模FCの安全活動をLeadし、お客様一人一人に確実に商品をお届けすることに貢献する役割を担うWHS Operation Managerを募集いたします。
■ポジションについて
本ポジションは、担当するFCの自然災害、火災、FC内でのオペレーションに関わるリスク検出をし、それらに対しての予防措置、是正措置の導入、安全に関わる事故の防止と削減を計画し、関連部署と実行していきます。また、標準化内容をFCにて実装し、改善し、より効果的、効率的な方法をJP Networkへ展開し、FCの全体の安全をLeadする役割です。今後は国内だけでなく、GlobalへのFCのBest Practicesの発信や、リスクの低減、教育システムの構築や、データ解析による事故低減といった、幅広い役割と責任で活躍できるポジションです。■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日
- 求める経験
-
【必須条件】
1:正社員として5年以上安全管理を主としたEHS管理経験
2:現場での安全指導と安全対策導入経験
3:法的及び社内規定に基づく要求事項に対する標準化及び導入経験
4:EHSに関わるリスクアセスメント、事故原因調査と是正対策の導入、EHS関連の遵法監査経験
5:チームマネジメント(2名以上の部下/3年以上の管理経験)
6:ビジネスレベルの日本語力(ビジネスドキュメント作成・読解、会議運営が出来る)
7:ビジネスレベルの英語力(ビジネスドキュメント作成・読解、会議運営が出来る)
【歓迎要件】
1: ISO18001/45001の導入、維持経験・国内のWHS関連の法律に関しての知識(労働安全衛生法、労働基準法、消防法)
2: 自分で課題を検出し、それに対して周りの協力を得ながら取り組み、周りの人を動かせるスキル
3: チームワーク能力があり、マルチタスクに優れ、自ら優先順位をつけ、効率的に業務を遂行できる能力
4: 事象を数値、データを用いて説明するスキル
5: 第一種衛生管理者の資格
6: 危険物取扱 甲種または乙四甲種防火管理者の資格
7: 職場の優先度を考慮し、現実的に対策を立て、必要担当者と調整し、実行していける調整能力■職種未経験者:不可
- 年収
- 1200万円 - 1400万円
- 語学力
-
英語力:中級以上レポート、会議などで使用
Sr. Financial Analyst
- 採用企業名
- 外資系大手WEBサービス企業
- 職種
-
経理・財務 - 管理部門責任者・ファイナンシャルコントローラー
経理・財務 - 財務
経理・財務 - 管理会計
事業企画・営業企画 - 経営企画
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
- Preparing Logistics business planning and forecasting
- Ensuring excellent financial controllership over the Logistics financials, including month end close
- Maintaining data integrity and periodically auditing key transactional data
- Communicating financial performance to business partners as well as corporate finance team
- Developing and implementing policies that guide business team in improving and optimizing the process
- Partnering with Logistics Japan team to lead cost initiatives, including identifying and analyzing new opportunities
- Partnering with the Procurement Japan and Engineering teams to seek out new opportunities to reduce the costs of shipping supplies, including innovative means of packaging, and helping to drive the roll-out of these initiatives.
- 予算策定、予実管理
- 月次決算を含む輸送に関する財務指標の管理
- データの一貫性を保持し、定期的にデータの監査の実行
- プロセス改善及び最適化に繋がるポリシーの策定及び実行
- 財務指標について、ビジネス・パートナー、USのファイナンスに対して適切なコミュニケーション
- 輸送事業部と協調してコスト削減の機会を見出し、実行すること
- 資材の調達部及びエンジニアリング・チームと協調して、革新的な手段を含む資材費の削減に繋がる機会を追求し、実行をサポートすること■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日
- 求める経験
-
【Basic Qualifications】
・3+ years of experience in finance, accounting, consulting, or a related highly-analytic field
・Business level of English (written and oral communication skills)
・Strong PC modeling skills including intermediate to advanced proficiency in ・Microsoft Excel
・Ability to translate large amounts of data into useful information and actionable priorities
【Preferred Qualifications】
・MBA/CPA preferred
・Proven ability to meet tight deadlines and prioritize workload
・Proven ability to work successfully in an ambiguous environment
・Proven ability to think logically
・Advanced skills in MS Word/Excel, Oracle SQL, Python, COGNOS, Access, and/or Essbase
・Knowledge of or prior experience in the Japanese logistics/ transportation business
・Ability to translate large amounts of data into useful information and actionable priorities
・Fluent Japanese
・Excited about working in a diverse group and contributing to an inclusive culture.■職種未経験者:不可
- 年収
- 950万円 - 1100万円
- 語学力
-
英語力:中級以上
Finance Manager
- 採用企業名
- 外資系大手WEBサービス企業
- 職種
-
経理・財務 - 管理部門責任者・ファイナンシャルコントローラー
経理・財務 - 管理会計
経理・財務 - FP&A(ファイナンシャルプランニング&アナリシス)
事業企画・営業企画 - 経営企画
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
【Key job responsibilities】
・Ensuring exceptional controllership, including overseeing the monthly close process, ensuring proper controls are in place to protect the Company’s assets, and auditing data to ensure its accuracy.
・Owning the preparation of the annual operating plan for the network, and managing reviews to track and update progress against the plan.
・Guiding the business team in planning and executing the launch of new EF sites, including financial plan of the sites and go/no-go judgment calls.
・Championing technology and automation improvements for the finance function, including participating in the implementation of new operational tools
・Continuously seeking out opportunities for customer experience.improvements and cost reduction, and partner with operations leadership to implement the opportunities.
・Managing and mentoring a team of financial analysts, leading the team and guiding team member career development
【A day in the life】
On any given day, you may be helping your business partners assess the financial impacts of a new site or initiative, developing financial plans which guide the future development, or exploring your own ideas in how to drive improvements at the sites.■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日
- 求める経験
-
【Basic Qualifications】
・BA/BS degree
・7+ years relevant experience in positions that require analysis and reporting financial results
・Demonstrated financial acumen and analytical experience delivering forecasting, budgeting, and variance analysis, and data interpretation of business impact and results
・7+ years of experience with advanced proficiency in Excel (index, lookups, sumifs, pivots, standard deviation, database connections)
・7+ years of experience working with concepts of Generally Accepted Accounting Principle
・Business communications skills both in Japanese and English (written and oral)
・Track record of people management
【Preferred Qualifications】
・MBA or other advanced degree and/ or Professional certification (CPA/CMA/Qualified Accounting certificate) + relevant experience
・Ability to build trust, influence, and guide senior management as well as direct and indirect business owners
・Advanced problem solving and root cause analysis combined with proven ability to communicate those analysis
・Highly analytical, detail oriented and strong business sense; proven ability to manage new ideas and creative solutions
・Manage and prioritize workload and achieve effective results in a fast-paced, growing and ambiguous environment
・Experience working with large-scale data and reporting tools (e.g. SQL, Python,Tableau, PowerBI) and other financial systems (e.g. Oracle, SAP)
・Previous experience in Logistics, Manufacturing or Transportation industry a plus
・Proven success in people management
・Excited about working in a diverse group and contributing to an inclusive culture.■職種未経験者:不可
- 年収
- 1100万円 - 1400万円
- 語学力
-
英語力:中級以上
Finance Manager
- 採用企業名
- 外資系大手WEBサービス企業
- 職種
-
経理・財務 - 管理部門責任者・ファイナンシャルコントローラー
経理・財務 - 財務
経理・財務 - 管理会計
事業企画・営業企画 - 経営企画
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
- Preparing Logistics business planning and forecasting
- Ensuring excellent financial controllership over the Logistics financials, including month end close
- Maintaining data integrity and periodically auditing key transactional data
- Communicating financial performance to business partners as well as corporate finance team
- Developing and implementing policies that guide business team in improving and optimizing the process
- Partnering with Logistics Japan team to lead cost initiatives, including identifying and analyzing new opportunities
- Partnering with the Procurement Japan and Engineering teams to seek out new opportunities to reduce the costs of shipping supplies, including innovative means of packaging, and helping to drive the roll-out of these initiatives.
- 予算策定、予実管理
- 月次決算を含む輸送に関する財務指標の管理
- データの一貫性を保持し、定期的にデータの監査の実行
- プロセス改善及び最適化に繋がるポリシーの策定及び実行
- 財務指標について、ビジネス・パートナー、USのファイナンスに対して適切なコミュニケーション
- 輸送事業部と協調してコスト削減の機会を見出し、実行すること
- 資材の調達部及びエンジニアリング・チームと協調して、革新的な手段を含む資材費の削減に繋がる機会を追求し、実行をサポートすること■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日
- 求める経験
-
【Basic Qualifications】
・BA/BS degree
・7+ years relevant experience in positions that require analysis and reporting financial results
・Demonstrated financial acumen and analytical experience delivering forecasting, budgeting, and variance analysis, and data interpretation of business impact and results
・7+ years of experience with advanced proficiency in Excel (index, lookups, sumifs, pivots, standard deviation, database connections)
・7+ years of experience working with concepts of Generally Accepted Accounting Principle
・Business level of English■職種未経験者:不可
- 年収
- 1100万円 - 1400万円
- 語学力
-
英語力:中級以上
物流設備メンテナンスサポート
- 採用企業名
- グローバルリーディングカンパニー(大手外資系企業)
- 職種
-
技術系(機械設計・製造技術) - 製造技術・生産技術(電気・PLC制御)
技術系(機械設計・製造技術) - 設備保全・メンテナンス・施設環境・安全衛生
技術系(機械設計・製造技術) - 製造技術(機械)
技術系(機械設計・製造技術) - 生産技術(機械)
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
千葉県 神奈川県 埼玉県 東京都
- 仕事内容
-
「物流設備メンテナンスサポート」の具体的な業務は以下となり、チームで行うことになります。
1.導入されている物流設備で発生した軽微なエラー対応や稼働中の設備点検を標準化された手順・ルールに従って安全に実施
2.物流設備に対する故障および維持管理の保守・保全作業時における部品交換での補佐業務
3.物流設備の安全性、生産性、稼働率等を向上させるための改善提案および改善作業の補佐業務
4.上記1~3に必要な整備用具の管理や資材交換業務
5.上記の作業と倉庫でのオペレーションを安全に行うための施策の提案■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日
- 求める経験
-
【Basic Qualifications】
1.工具(ハンドツール、ドリルなど)や測定機(ノギス、マルチメーター、クランプメーター等)を業務で使用したご経験のある方
2.ビジネスレベルの日本語力(メールの読み書き、報告、連絡、相談ができる)
3.PCを使用した作業のご経験のある方。(エクセル、ワード、Outlook)■職種未経験者:不可
- 年収
- 414万円 - 480万円
- 語学力
-
英語力:不問
物流設備メンテナンススペシャリスト / Site Mainte Specialist
- 採用企業名
- Amazon Japan合同会社
- 職種
-
技術系(機械設計・製造技術) - 製造技術・生産技術(電気・PLC制御)
技術系(機械設計・製造技術) - 設備保全・メンテナンス・施設環境・安全衛生
技術系(機械設計・製造技術) - 製造技術(機械)
技術系(機械設計・製造技術) - 生産技術(機械)
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
愛知県 神奈川県
- 仕事内容
-
Specialistの主な業務は以下となります。
・物流設備の安全性、生産性、稼働率等を向上させるための改善作業を推進
・FCにおける設備トラブルの削減と対策をリードし、再発防止に向けた推進
・新しい保全技術を導入し、FCが安全で効率よく保全ができる取り組みの推進
・設備保全の中長期プランを策定し、継続的な組織成長と安定した設備稼働の実現
・Amazon メンテナンス部門の将来を担う優秀な人材の採用と育成
これらの業務を着実に推進することによりFCにおける生産をサポートし、お客様からの信頼性向上とAmazonの発展に貢献していただきます。
% of Time:Description of essential functions
1:40% 生産設備、物流設備の生産性、稼働率、品質、コストおよび安全の改善活動
2:30% 生産設備、物流設備の修理・メンテナンスおよび予防保全業務
3:10% 保全または改善のための作業監督・工事監督
4:10% 優秀な人材の採用
5:10% メンテナンステクニシャンへの技術的教育・トレーニング実施■休日:完全週休二日制, 土, 日
- 求める経験
-
Basic Qualifications:
1.高卒以上
2.3年以上の技術面における育成経験
3.労働安全衛生基礎知識 (法規の理解、製造工場・生産設備での安全知識)
4.以下のいずれかの工学基礎知識:機械工学、電気工学、生産工学、制御工学
5.機械部品(モーター・エアシリンダー・動力伝達機構・バルブなど)、 電気部品(インバーター・光学センサー・BCR・温度センサーなど)、制御機器(PLC・サーボアンプ・タッチパネルなど)の知識・実務経験
6.Excel(表計算、グラフ、関数)、Word(文書作成)、eメールを使用できる■職種未経験者:不可
- 年収
- 600万円 - 900万円
Sr. Workplace Health & Safety (WHS) Manager / 東京エリア担当
- 採用企業名
- アマゾンジャパン合同会社
- 職種
-
技術系(機械設計・製造技術) - 設備保全・メンテナンス・施設環境・安全衛生
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
愛知県 神奈川県 新潟県 埼玉県 東京都
- 仕事内容
-
具体的には、安全衛生に関する中期・年間目標の作成、現状とのギャップ分析、目標達成に向けた実施計画の策定と実行を社内外の関係部門(関係会社)と共に推進します。デリバリーステーションオペレ-ションにおける事故情報・危険情報の収集、原因分析、それらに対する予防措置と是正措置の策定と推進を行っています。Amazonのグローバル技術ソリューションの中から国内に効果的な安全プログラムやプロジェクト活動を通じて導入します。各拠点や部門の責任者・担当者並びに協力会社様・個人事業主様と共にUTR safety全体の安全レベルを高めることに注力します。
その中でUTR managerには下記の業務を期待します。
1) 現場での緊急事態、ピーク時の安全性、寒冷/熱ストレス、人間工学/クリーン/カイゼン特別イベント、その他ユニークなWHS状況に対する安全計画を策定する。
2) 適用される全ての Amazon WHS ポリシーを遵守するための指導と監督を行う。
3) ビジネス WHS イニシアチブをサポートするため、WHS 記録を確実に残し、正確な報告および指標を提供する。
4)特定された潜在的リスクへの曝露を排除し、傷害を防止するための解決策を開発し、実施する。
5) WHSの方針、基準、現地規制の公表要件に対するギャップを検出する。また欠陥に伴い特定された全リスクを検証し、軽減するためのサイトの計画を策定する。
6) トレーニング、監査、採点方法が正確で一貫していることを確認するため、職場の組織とアソシ エイトの行動を監査する。
7) 現場のリーダーおよびアソシエイトがトレーニングを受け、各ポリシーに基づいて必要な知識を有していることを確認する。またすべてのWHSトレーニングの質、実施方法(トレーナーの資格を含む)、有効性を監査する。
8) 配備された安全ツールの有効性をレビューし、継続的な改善を確実にするための改訂をおこなう。
就業条件
1) 担当サイトおよび近隣サイトでのオンサイトまたはリモート勤務。
2) 協力会社拠点、製品開発拠点へ視察、出張あり。
3) グローバルとの連携を目的とした海外出張あり。■休日:週休二日制, 土, 日, 祝日
- 求める経験
-
Basic Qualifications
(1) 正社員として3年以上安全管理を主としたEHS管理の経験(業種は問いません)
(2) 現場での安全指導と安全対策導入経験。
(3) EHSに関わるリスクアセスメント、事故原因調査と是正対策の実践と導入。
(4) マネジメントシステムの活用経験。(安全関連であれば尚可)
(5) ビジネスレベルの英語力・日本語力(ビジネスドキュメント作成・読解、会議等の業務経験)■職種未経験者:不可
- 年収
- 700万円 - 1200万円
- 語学力
-
英語力:初級以上
HR assistant
- 採用企業名
- 外資グローバル / 世界トップ企業 / HR assistant
- 職種
-
人事・労務 - 採用
人事・労務 - 教育研修
人事・労務 - 労務・労政
人事・労務 - 給与・社会保険
人事・労務 - HRBP
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
千葉県
- 仕事内容
-
千葉の拠点にて、ハンズオンで業務遂行が可能なHRアシスタントを募集しています。
拠点の従業員構成は、製造業・物流業・小売業等と類似しており、年俸制の社員に加え、時間給パートタイマーや、派遣社員・請負労働者を含みます。上記業界での経験は、目まぐるしく変化するビジネス環境に適応することに役立ちます。
■主な担当業務
「人事業務をメインもしくはサポートとして担当いただきます。」
・勤怠管理業務
・人事データ管理業務
・入社・退社に伴うオリエンテーション実施と手続き業務
・社員健康診断の準備や管理
・社内イベントやミーティングのコーディネーション業務
・タイムシートの集計サポート(内容確認、データ集計)
・人事部門のアドミンサポート業務(ファイリング、個人情報管理、電話対応等)■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日
- 求める経験
-
・人事経験:2年以上
・Word、Excel、Power Pointのパソコン基本操作
- Wordによるビジネス文書作成が出来る
- Excelは表作成、関数が使用出来る(Vlookup/ピボットなど)
- PPTは資料の作成および修正作業が出来る
・ビジネスレベルの日本語
■歓迎
・円滑なコミュニケーション力と調整力
・データ処理に対する業務の確実性
・外資系企業での就業経験や、スピードの速い職場環境での就労経験がある方は尚可。
・PeoplesoftまたはOracleの使用経験者歓迎
・ビジネスで英語使用経験(読み書き)を持っている方、または英語の読み書きに抵抗のない方は尚可。
・インクルーシブなカルチャーへの貢献や多様性に富んだグループで働くことに対して前向きであること。
その他:
・グローバル環境、異文化環境での業務経験
・変化が速く、あいまいな環境での業務経験
・修士や経営学修士尚可
・インクルーシブなカルチャーへの貢献や多様性に富んだグループで働くことに対して前向きであること。■職種未経験者:不可
- 年収
- 377万円 - 500万円
- 語学力
-
英語力:初級以上日常会話レベル(業務上日々のコミュニケーションは日本語です)
【経理担当】≪プライム上場/安定性◎≫
- 採用企業名
- 非公開
- 職種
-
経理・財務 - 原価計算
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
■本社経理部にて研修後、工場での経理業務を担当いただきます。
■工場勤務は2~3年間を予定。その後は本社勤務とし、出張ベースで同業務を担当。
【具体的な業務】
原価計算業務全般に加えて、工場での会計処理
・見積原価計算、次年度計画立案、月次決算業務、固定資産管理業務
・まずは本社経理部において当社原価計算に関する理解を深めていただき、原価計算の実務経験を積みながらスキルを高めていただき、次年度計画および中期経営計画立案にも携わっていただきます。
■将来的には部内ローテーションにより経理業務全般(財務会計・管理会計)を担っていただきます。■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日, GW, 夏季休暇, 年末年始
- 求める経験
-
【必須】
■経理業務経験(工場での原価計算業務経験)
■資格:日商簿記検定2級
【歓迎】
■語学:英語中級レベル、英文でのメールやり取り、英語でのミーティング対応
【求める人物像】
■課題解決能力の高い方、上昇志向があり自発的に業務に取り組める方、理解力があり簡潔にポイントを絞った説明ができる方、周囲と円滑にコミュニケーションが取れる方■職種未経験者:可
- 年収
- 491万円 - 740万円
- 語学力
-
英語力:不問
【大阪】インフラエンジニア【創業90年を超える総合流通企業】
- 採用企業名
- 創業90年を超えるアパレル企業
- 職種
-
IT(PM・SE) - 社内SE(インフラ)
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
大阪府
- 仕事内容
-
新製品の企画~導入をお任せいたします。
同社グループのインフラ環境最適化がミッションです。
仮想基盤・サーバ・ネットワークの運用や管理、セキュリティ対策、新製品の導入、IT企画をお任せします。
また、経験やスキルを活かしてチームのマネージメント、メンバーのサポートや教育も担っていただきたいと考えています。
●具体的な業務内容
・新技術導入に向けての製品評価および選定
・仮想基盤(VMware)の運用管理
・社内ネットワークの運用管理と構築(物理配線からSASEまで幅広く扱っています)
・同社グループ全体のセキュリティ対応(EDRやSIEMを導入しています)
・サーバの管理(Windowsが大半です)
・上記技術者およびヘルプデスク担当のマネジメント■休日:週休二日制, 日, 祝日, GW, 夏季休暇, 年末年始
- 求める経験
-
【必須】
・インフラ業務経験 5年以上
・チームリーダー、チームマネジメント経験
【歓迎】
・若手社員の育成経験
・通信・製造・流通等いずれかの業務知識、案件経験
・PL・PM経験/リーダ志向をお持ちの方
・Linuxの経験
【求める人物像】
・チャレンジに意欲的で自ら考えて行動できる方
・責任感のある方
・周囲とのコミュニケーションをとれる方■職種未経験者:不可
- 年収
- 670万円 - 950万円
- 語学力
-
英語力:不問不問
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
WEBではお伝えできない情報を、
戦略的な観点からお伝えします
JACでは、気になる企業の 同業他社との比較により、その企業や求人の採用傾向など 特長をより明確に知ることができます。
求人の観点 | A社 | B社 | CD社・・ |
---|---|---|---|
採用される方の属性 | XXXX | XXXX | |
採用される/されない方の違い | XXXX | XXXX | |
実年収の高低 | XXXX | XXXX | |
企業の戦略・成長性 | XXXX | XXXX |
JACでは、約1,000名ものコンサルタントが直接企業とコンタクトをとり、 求人のスペックだけではなく、社風や部・課・チームの雰囲気など気になる情報もお伝えしております。
求人の観点 | A社 | B社 | CD社・・ |
---|---|---|---|
年収傾向 | XXXX | XXXX | |
社内・部内の雰囲気 | XXXX | XXXX | |
上司の傾向 | XXXX | XXXX | |
本社・支社の関係性 | XXXX | XXXX |
JACは複数のコンサルタントが
あなたをスカウト
複数のコンサルタントがサポートするJACのコンサルティング

各職種のプロが多角的に
求人を紹介するので、
幅広い選択肢からお選び頂けます。
特定のコンサルタントが担当する一般的な外資系エージェント

一人のヘッドハンターが選んだ
求人だけなので
偏りや漏れが出ることがあります。