【職務詳細】
・エンドユーザーと直接関わり、チャネルパートナーと協力することで、日本でのFaceMe収益を伸ばす
・主要な利害関係者との生産的な関係を確立し、ビジネスを理解することによって、顧客やチャネルパートナーの信頼できるアドバイザーになる
・見込み客の資格認定、顧客/パートナーミーティングの実施、価格提案書の作成、さまざまな利害関係者との価格設定および契約に関する交渉
・FaceMeビジネスエコシステムを構築および維持するための共同マーケティング活動および事業計画を含むチャネルパートナーを特定し、支援可能にする
・営業業務、エンジニアリング、マーケティング、本社の担当者を含む上級管理職と連携し、業務の円滑な遂行を確保する
【FaceMe】
最新の AI 技術を使用した FaceMe® は、 一般的な顔認証シナリオにて本人認識率99.7% の顔認証精度を誇っています。アメリカ国立標準技術研究所(NIST)の顔認証技術ベンチマークテスト(FRVT)では常に好成績を残しており、世界最高水準の速度と精度を実現した顔認証エンジンと評価されています。
また、マスクをしていても最大98%の精度で個人を特定する事が可能です。これにより、瞬時に衛生的な非接触による生体認証が可能です。
【会社HP】
https://jp.cyberlink.com/faceme
Introduction of CyberLink:
Headquarter in Taiwan, established for 25+ years with branch office in USA, Japan, Netherland and partners in major countries
Provide SDK and software solutions cross platforms including Windows, Mac, Linux, Android and iOS
9 executive year to receive No.1 BCN Award of software video category
Keep on investing on AI/AR technologies in consumer software and new solution to keep up the trend
Release AI based FaceMe SDK in 2018
Release FaceMe Security package software in 2019
Job Duties:
Grow FaceMe revenue in Japan and achieve the forecast
Direct sales approach to acquire new logos of B2B clients for Japan domestic market
Pricing proposal for end customers; follow up on use case, feature, business opportunity, contract negotiation with various stakeholders
Enable SIer, distributor and reseller to sell FaceMe product and support related marketing activity
Job Requirements:
Proven new customer acquisition and capability to close deals
Preferable over 3 years working experience in B2B
Good communication and negotiation skill
Flexible to re-prioritize quickly based on company’s direction
Good at both independent work and teamwork
Native level in Japanese and conversational level in English
■休日:完全週休二日制, 土, 日, 年末年始