<職務内容/Main Tasks>
コネクテッドカーサービス部門は、以下の業務を担当するプロダクトオーナーを募集しています:
1.グローバル/各地域のステークホルダーと協働し、新サービスの製品ビジョン、戦略、ロードマップを策定する
2.開発チーム側とのメイン窓口として、開発ライフサイクルを通じてアドバイス、必要に応じて説明、サポートを実施。
3.ビジネス価値と顧客からのフィードバックに基づき、製品機能とユーザーストーリーを定義し、優先順位をつけてプロジェクトを進める。
4.サービス/製品バックログを作成し、開発チームにとって明確で実行可能な要件を確保する。
5.開発者、デザイナー、QAを含むクロスファンクショナルチームと連携し、タイムリーで高品質なプロダクトを提供する。
6.スプリントプランニング、バックロググルーミング、スプリントレビューを定期的に実施し、効果的なアジャイル製品開発を促進する。
7.UX/UIデザイナーと協力し、直感的でユーザーフレンドリーな製品インターフェースを作成する。
8.製品メトリクスとユーザーフィードバックを監視、分析し、改善点を特定し、今後の製品開発に反映させる。
9.ビジネスオーナーとのコミュニケーションプラン、トレーニング資料、サポートドキュメントの作成、製品立ち上げ時の調整。
10.業界動向、新技術、製品管理のベストプラクティスを常に把握し、市場調査や競合他社分析を行い、市場動向や顧客ニーズを把握する。
Connected Car Services division is looking for a Product Owner who will be responsible for :
1.Collaborate with Global / Regional stakeholders to define product vision, strategy, and roadmap of new Services.
2.Act as the primary point of contact for the development team, providing guidance, clarifications, and support throughout the development lifecycle.
3.Define and prioritize product features and user stories based on business value and customer feedback.
4.Create and maintain the service/product backlog, ensuring clear and actionable requirements for the development team.
5.Work closely with cross-functional teams, including developers, designers, and QA, to ensure timely and high-quality product delivery.
6.Conduct regular sprint planning, backlog grooming, and sprint reviews to facilitate effective Agile product development.
7.Collaborate with UX/UI designers to create intuitive and user-friendly product interfaces.
8.Monitor and analyze product metrics and user feedback to identify areas for improvement and inform future product iterations.
9.Coordinate product launches, including communication plans, training materials, and support documentation w/ business owners.
10.Stay up-to-date with industry trends, emerging technologies, and best practices in product management, conduct market research and competitor analysis to identify market trends and customer needs.
<アピールポイント(職務の魅力)/Selling point of this position>
1.成長過程でありダイナミックな日産自動車コネクテッドカーサービスエリアにおいて、グローバルかつプロフェッショナルとして働くことができる。
2.日産コネクテッドカーサービスロードマップの将来戦略立案に携わることができる。
3.新しい顧客体験やサービスイノベーションに興味があり、日産のビジネス変革プロジェクトに参加してみたい方は、ぜひご応募ください!
1.Working for a growing & dynamic Nissan global Connected Car Services organization on an international and highest professional level
2.Being able to be a part of creating the future strategy of Nissan connected car services roadmap
3.If you are interested in innovation applied to new customer experiences and services, and want to be part of Nissan business transformation, please apply!
■休日:週休二日制, 年末年始