Finance and Administration Assistant Manager
- 採用企業名
- 外資系国際物流企業
- 職種
-
総務・広報 - オフィスマネージャー
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
-
東京都
- 仕事内容
-
Job Responsibilities:
• Responsible for the accounting function including financial and budgetary controls, reports and analysis, costing and cash flow management.
• Prepare and post financial statement, taxable profit calculation report to submit tax office.
• Monitor daily accounting routine works and meet all reporting deadlines.
• Liaise with external auditors for all statutory audited accounts and management reports.
• Deal with auditors for tax and accounting issues
• Prepare monthly reports, financial review, quarterly forecast, and annual budget for management.
• Review and enhance the administration policies and procedures.
• Handle all human resources record update in the system, orientation, payroll, health and labor insurance and retirement fund.
• Handle administrative tasks for general affairs.■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日, 年末年始
- 求める経験
-
【必須】
・スタンドアローンポジションにて経理、総務、人事をご経験された方
※経理の実務経験目安(月次及び年次決算、税理士や会計士との折衝経験)10年以上
・英語によるコミュニケーション(読み書き)
【尚可】
・(航空又は海上フォワーダーでご経験者
・財務会計や分析業務をご経験された方■職種未経験者:不可
- 年収
- 600万円-750万円