Brand Manager - Science Diet
- 採用企業名
- 日本ヒルズ・コルゲート株式会社
- 職種
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商品企画・販売促進 - プロダクトマネージャー・ブランドマネージャー
- 雇用形態
- 無期雇用
- 勤務地
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東京都
- 仕事内容
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【Job Summary】
The Science Diet Brand Manager is
-Responsible for the development and execution of brand plans, programs, and go-to-market activities to achieve the brand’s short and long term business objectives.
-Responsible for leading the brand team in developing strategic priorities, IMC briefs, assessing critical issues, and recommending strategic and tactical solutions.
-Monitor and analyze sales volumes, market trends, digital and promotional initiatives, and competitive activity.
-Ensure consistent and effective brand messaging to the consumer and consistent consideration of retail environment specific needs/tactics.
【What you will do】
■Brand Strategy(30%)
-Develop, align and execute Brand Marketing plans
-Set KPIs to track performance and make recommendations to optimize when necessary
-Collaborate with CDO/Retail Marketing in tracking these metrics
■Go-to-Market & Integrated Marketing Communications (25%)
-Lead Brand team in new product launches, re-launches and updates
-Lead Marketing creative briefs for brand activation
-Lead development of customer long lead decks
■Retail & Sales Activation (15%)
-Develop sales materials for new & existing products. Design and produce promotions and promotional materials to hand over to CDO for final field execution
-Attend regular sales meetings, inform them of key information and train on commercial components of new products
-Develop and lead brand presence at key Pet Shows
■Insights & Analytics (10%)
-Develop strong business and functional understanding of the pet category, our products and the competitive set. Develop plans to address issues and opportunities
-Utilize key consumer & shopper insights of the category & market
-Understand the Pet Shop & eCommerce retail environment, sales reps and field team needs to deliver strong promotional and marketing programs
■Customer Engagement (10%)
-Attend Joint Business Planning (JBP) meetings with key customers; review current products, upcoming promotions, etc
■Commercial Planning and Monitoring (10%)
-Support annual Budget Planning process
-Active participation in the monthly CBP (Commercial Business Planning) process including ongoing monitoring and analysis on brand sales, volume, market share, promotional activities and competitive insights
-Recommend areas for brand improvement■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日, 夏季休暇, 年末年始
- 求める経験
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・消費財業界におけるブランドマネジメントおよび/または顧客マーケティング経験5年以上
・ネイティブレベルの日本語とビジネスレベルの英語力
・クロスファンクショナルチームをリードし、プロジェクトを推進するために必要なタスクとリソースを明確に特定する能力
・チームワークとコラボレーション - 他部署、他機能、他地域の人々と効果的に協働できる
・効果的な実行 - スピードと卓越性で結果を出す
・プログラムやイニシアチブのビジネス上の意味合いだけでなく、財務上の意味合いも理解する能力/可能性
・入手可能なデータから洞察に満ちた結論を導き出す分析スキルに強みを持つ。
重要な洞察を行動に結びつける力
・卓越したプロジェクト管理および計画立案能力
・知識、インターネットや電子メール、エクセル、パワーポイント、ワードなどのソフトウエアの完全な理解を含む十分なデジタルリテラシー
・熱意と自己主張■職種未経験者:不可
- 年収
- 950万円 - 1200万円
- 語学力
-
英語力:上級以上