【担当領域】CMF(頭蓋顎顔面)
https://www.stryker.com/jp/ja/portfolios/orthopaedics/craniomaxillofacial.html
What you will do:
• Understand key competitors and their relative strengths/weaknesses
• Understand customer groups, including why customers buy the product or service approach for the product or portfolio
• Understand the different marketing channel strategies and associated business implications
• Track and report results/KPIs to leadership and sales
• Understand key competitors and their relative strengths/weaknesses and maintains networks of people and resources for obtaining competitive information
• Explain different product features to different customers as appropriate to their needs
• Maintain customer engagement and deeply understands customer needs
• Play a role in developing key strategy documents: strategic plan, annual marketing plan, product launch plans, etc
• Support the creation of Project Charters, CERs, and Business Case Financial Models as applicable
• Understand competitive dynamics in the market
• Understand what customers value and how they perceive different attributes of the product or portfolio
• Articulate why the product or portfolio adds value or solves problems for the customer
• Create marketing strategies to understand, develop, and enhance the relationship between the customer and the product or portfolio
• Propose objectives for generating clinical evidence and evaluates studies
• Tie the business goal of the product or portfolio to the overall goal of Stryker
• Synthesize market trends and make recommendations on areas of strategic focus
• Develop new strategies, sales tools, and communication plans for the product or portfolio
• Apply clinical knowledge in combination with technical knowledge to educate and articulate value
• Work closely with sales training/sales enablement to set the sales training strategy for the product or portfolio
• Responsible for the obsolescence plan
• Provide analytical support to set price
• Articulate desired communications outcomes consistent with marketing strategy to MarComm team
• Establish short-range and long-range improvement goals for the product management team, and under guidance, develop action plans to achieve those goals
• Analyze customer satisfaction to assess trends in customer engagement, and incorporates trends into strategic planning
• Provide marketing intelligence group with key objectives and inputs to drive customer insights
何をするのか
- 主要な競争相手とその相対的な強み/弱みを理解する。
- 顧客が製品やポートフォリオを購入する理由など、顧客グループについて理解する。
- さまざまなマーケティングチャネル戦略と関連するビジネスへの影響を理解する
- 結果/KPIを追跡し、リーダーと営業に報告する。
- 主要な競合相手とその相対的な強み/弱みを理解し、競合情報を得るための人的ネットワークとリソースを維持する。
- 顧客のニーズに応じて、さまざまな製品の特徴を説明する。
- 顧客との関係を維持し、顧客のニーズを深く理解する
- 戦略計画、年間マーケティング計画、製品発売計画など、主要な戦略文書の作成に携わる。
- プロジェクト憲章、CER、ビジネスケース財務モデルの作成をサポートする。
- 市場における競争力学を理解する
- 顧客が何を重視し、製品またはポートフォリオのさまざまな属性をどのように認識しているかを理解する
- 製品やポートフォリオが顧客に付加価値を与え、問題を解決する理由を明確にする。
- 顧客と製品またはポートフォリオの関係を理解し、発展させ、強化するためのマーケティング戦略を立案する
- 臨床エビデンスを得るための目標を提案し、研究を評価する。
- 製品またはポートフォリオの事業目標をストライカー全体の目標に結びつける。
- 市場動向を総合的に判断し、戦略的に注力すべき分野を提案する。
- 製品またはポートフォリオの新しい戦略、販売ツール、コミュニケーションプランの開発
- 技術的な知識と臨床的な知識を組み合わせて教育し、価値を明確にする。
- セールストレーニング/セールスイネーブルメントと密接に連携し、製品またはポートフォリオのセールストレーニング戦略を設定する
- 陳腐化計画の責任者
- 価格設定のための分析サポート
- MarCommチームに対し、マーケティング戦略に沿った望ましいコミュニケーション成果を明示する
- 製品管理チームの短期および長期の改善目標を設定し、指導の下、目標達成のための行動計画を策定する
- 顧客満足度を分析して顧客エンゲージメントの傾向を評価し、その傾向を戦略的プランニングに反映させる。
- マーケティング・インテリジェンス・グループに、顧客インサイトを促進するための主要目標とインプットを提供する。
■休日:完全週休二日制, 土, 日, 祝日, 夏季休暇, 年末年始