We are looking for an experienced Field Application Engineer with software skills to support our regional customers. Responsibilities consist of pre-sales activities and training/support to our local customers. We hope that you are curious to learn, eager try out new things and continuously improve. You will be part of the APAC sales team, working closely with Regional Sales Manager and other FAEs. You would be expected to travel regularly.
■Responsibilities
• Support customers; Includes training, design review, software development, testing and troubleshooting.
• Provide consultive selling process with a strong technical knowledge to customers.
• Build strong rapport with our internal departments (product management, engineering, and technical support) to achieve success.
• Escalate customization needs to product management, engineering, and technical support management.
• Provide specific problem definition, environmental factors, and solutions to create solutions to business needs.
• Understand the complete Our product line in support of the customers designs, partners application issues and support, and internal cross functional groups.
• Utilize strong technical communication skills with diplomacy to Company’s product strengths, weaknesses, and opportunities.
• Prepare technical or business reports to manage the business per company request.
当社では、地域のお客様をサポートするために、ソフトウェアスキルを持つ経験豊富なフィールドアプリケーションエンジニアを募集しています。担当業務は、プリセールス活動、地域のお客様へのトレーニング/サポートです。APACセールスチームの一員として、リージョナルセールスマネージャーや他のFAEと密接に協力していただきます。
■職務内容
- トレーニング、デザインレビュー、ソフトウェア開発、テスト、トラブルシューティングを含む顧客サポート。
- 顧客に強い技術的知識を提供し、コンサルティング的な販売プロセスを提供する。
- 社内の各部門(製品管理、エンジニアリング、テクニカルサポート)と強い信頼関係を構築し、PJを完遂させる。
- カスタマイズの必要性を製品管理、エンジニアリング、テクニカルサポートマネジメントにエスカレートさせる。
- 具体的な問題定義、環境要因、解決策を提供し、ビジネスニーズに対するソリューションを作成する。
- 顧客の設計、パートナーのアプリケーションの問題やサポート、社内クロスファンクショナルグループをサポートするために、同社製品ライン全体を理解する。
- 当社製品の強み、弱み、機会に対して、外交的な強い技術コミュニケーションスキルを活用する。
- 会社の要求に応じて、ビジネスを管理するための技術またはビジネスレポートを作成する。
■休日:週休二日制, GW, 祝日, 土, 日