<職務内容>
このポジションのミッションは、認定中古車(CPO)ビジネスの機会や収益を最大化するための戦略を企画、立案、実行することです。そのために、グローバル、各地域、各国の関連部門(デジタル、ディーラーネットワーク、アフターセールス、セールスファイナンスなど)や、同じ部内に所属するResidual Value(残価)およびフリート/グローバルキーアカウント(重要顧客担当)チームと協業しながら、CPOチームとしてすべきことを検討、実施します。
いま注力する業務には、eコマース機能を含むデジタルプラットフォームの各国への導入、各市場でのリマーケティングの管理(CPOとして販売するための下取り車やリースから戻った車両などでCPO基準を満たすものの確保)、海外拠点を含む社内にCPOの重要性を理解してもらうための教育などがあります。ただし、これらは永続的に行っていくと決まった業務ではなく、市場環境などの状況に応じて、適宜、戦略と計画を見直していく必要があり、例に挙げた業務の専門家を求めるものではありません。
また、シニアマネージャーとしてCPOチームを率い、企業目標に基づいて月次、四半期、年次の計画策定および管理を行っていただきます。チームの目標達成のために、メンバーをサポートしながら日常業務の進捗を管理することも重要な業務のひとつです。
The mission of this position is to plan, develop and execute strategies to maximize opportunities and revenue for the Certified Pre-Owned (CPO) business. For that purpose, investigate and implement what should be done as a CPO team, coordinating and collaborating with all the related Departments (e.g. Digital, Dealer network, After sales, Sales Finance, etc.) with global, region and market, and Residual Value and Fleet/Global Key Account teams in the same Dept. of Global Corporate Sales.
Key areas on now are Digital platform including eCommerce capability implementation to markets, CPO eligible vehicle sourcing management (Remarketing of Trade-in vehicles, off-lease vehicles, etc.), and education of the importance of CPO. These examples are not tasks that would be carried out on a permanent basis, and the strategies and plans need to be reviewed and updated in response to market conditions and other factors, which means experts in the work mentioned in the examples are not those we look for the position.
Lead the CPO Management team as a Senior Manager, planning and governance activities in monthly, quarterly, annual in accordance with corporate objectives. And manage daily operations and ensure deliverables of the CPO team is also an important job.
<アピールポイント(職務の魅力)>
CPOは、CPO/中古車事業として利益を生み出すだけでなく、残価(Residual Value; RV)を維持するために重要なビジネスの一つとして、新車販売にも貢献しています。また、CPOはNISSAN/INFINITIブランドをより広く知っていただく機会を増やし、ブランドに対する好感度を高めることにも役立っています。
また、国籍なども多様なコミュニティーの中で、関連部署や海外担当者と日常的にコミュニケーションをとりながら仕事をします。その中で、部署だけでなくグローバルセールス部門でも、ロジックをもった上で、自由に意見や提案を出すことは推奨されていますし、実際にそれができる環境があることも、このポジションの魅力のひとつです。
CPO itself generate profit as CPO/Used Car business, but also contribute to New Car sales as one of key drivers to maintain Residual Value. CPO business also enhances NISSAN/INFINITI brand value by expanding customer touch points and strengthen customers' loyalty to our brand.
Work in a diversified community, with daily communication among related Dept. and counterpart outside Japan.
To offer your own opinions and proposals with logic are encouraged under the Global Sales Division, as well as this Department.
■休日:週休二日制, 年末年始