小売り・流通・外食業界 / 中級なら転職エージェントJAC

小売り・流通・外食業界 / 中級の求人情報

『小売り・流通・外食業界 / 中級』の公開求人一覧です。小売り・流通・外食業界 / 中級の求人は、『非公開』求人の中にも。JAC Recruitment の求人は、約60%が非公開求人です。常時約1万5000件の求人がありますが、WEBに掲載されるのは40%の求人のみです。面談していただいた方には非公開求人も含めて最適な求人をご紹介します。

1~10 件 / 全 22 件中

海外建設担当

(求人番号:NJB966520)

  • 上場
会社名 大手外食企業  <業種:外食 - 外食>
勤務地 東京都
年収 500万円 - 800万円
仕事内容

海外出店に伴い海外工事に関して発注者として業務を行って頂きます。

・各国進出での設計者、施工会社などの選定

・品質管理

・工程管理

・コスト管理

・部下のマネジメント

もっと詳しく

Brand PR Manager

(求人番号:NJB1039437)

会社名 社名非公開 <業種:流通 - 百貨店・スーパー・小売>
勤務地 大阪府
年収 600万円 - 900万円
仕事内容

Leads the company entire marketing/brand PR strategy buildings and activities to cover all the business categories; eyewear,contact lens,and hearing aid,towards holistic external stakeholders;media,community,employees. and consumers.

Reports to the Marketing Director for proposing visions, strategies and plans which are to build the brand reputation among the key stakeholders.

Supervises and grows 1 dedicated PR staff..

Collaborates with internal multifunctional team to manage and execute the marketing PR activities.

Proactively collaborates and supervises if necessary with a corporate communication manager in the employee services function.

Builds the strategic partnership with external organizations such as a PR agency to draw their collaborations to the shared brand vision and goal.(Brand PR)

Builds win-win relationships with strategic influencers such as media, community and sustainably glows the trust with them to build the brand equity.(Media relations, Community Relations)

Makes a strategic decision and performs a professional accountability on both potential and emerging business risks and issues. and proposes an appropriate mitigation plan to the organization as well as to the

Builds the brand CSR strategy and plan and execute.(CSR activities and communications)

Responsible for continuous improvement in investment efficiency on the marketing PR activities to maximize ROI.

Develops new ideas and plans of the company and marketing and brand PR activities from the scratch and gain commitment from the senior management on the proposals.

もっと詳しく

Sales Marketing Manager

(求人番号:NJB1038614)

会社名 社名非公開 <業種:流通 - 百貨店・スーパー・小売>
勤務地 大阪府
年収 600万円 - 900万円
仕事内容

Designing in-store experience based on brand equity building, holistically across 接客, sales training, VMD, in-store promotion.

Developing in-store brand management strategy in long-term

Developing in-store promotion planning and promotion sales strategy and execution

Developing in-store communication planning and execution

Directing shopper research and deepen shopper insights

もっと詳しく

Brand Marketing Manager

(求人番号:NJB1039428)

会社名 社名非公開 <業種:流通 - 百貨店・スーパー・小売>
勤務地 大阪府
年収 600万円 - 900万円
仕事内容

Brand management, including brand P&L management, brand equity strategy development (short- & long-term)

Business analysis

Brand advertising and holistic communication strategy, planning and execution

Innovation pipeline strategy development

MD planning (short- & long-term), original product development, future pipeline strategy

Marketing calendar development and campaign development

Direction of the target consumer research (quali and quanti)

The person will have one subordinate and be expected to give the basic marketing training to him/her as wellas the entire marketing team.

もっと詳しく

店舗管理 エリアマネージャー

(求人番号:NJB1026786)

会社名 ※社名非公開 <業種:流通 - 百貨店・スーパー・小売>
勤務地 福岡県 愛媛県 山口県 広島県 島根県 鳥取県 和歌山県 兵庫県 香川県 岡山県 東京都 大阪府 千葉県 埼玉県
年収 600万円 - 750万円
仕事内容

全社の業績目標達成のため、管掌エリアの運営方針、戦略の策定、店舗・スタッフマネジメント業務をお任せします。

具体的には…

・販売戦略の策定、実行

・店長マネジメント

(店舗スタッフ含めたマネジメント管掌は30名規模)

・店舗採用計画

・商品開発、出店計画への関与

など

※レポートは営業部長です。

もっと詳しく

Branding & Communications Manager

(求人番号:NJB1039036)

  • 転勤なし
  • 完全週休二日制
会社名 YOOX株式会社 <業種:流通 - 通販・EC>
勤務地 東京都
年収 700万円 - 900万円
仕事内容

The YOOX NET-A-PORTER GROUP はBranding & Communications Manager を募集いたします。日本でのBranding & Communications Manager は、消費者が接する全てのチャネル(ウェブサイト、ニュースレター、広告やその他の活動)でのコミュニケーションを通じてYOOX Japan のファッション市場におけるポジションや価値、認知をより高める役割を担います。イタリア本社と日本、双方のブランドマーケティングやCRM、PR、そしてセールスチームとの協業は必須となりますので、関係各所を率先してリードいただける方を期待します。レポートラインはHead of YOOX Japan となります。

Key Resposibilities:

・ブランドディングや認知向上、顧客満足のためにクリエティブやプロジェクトを提案、策定

・新規プロジェクトやイベント、他ブランドとのタイアップ設計などの戦略を策定

・本社のブランディングと一貫性を保ちながらも、日本市場に合わせトンマナやメッセージのローカライズ

・セールス&マーケティングチームのための広告などのクリエティブ制作をサポート

・時間や予算などの制約の中で、最大限高い質のクリエティブ制作(ランディングページのコンセプト、レイアウト、バナーなど)をマネジメント

・社内の全てのステークホルダーと良質な関係を保ち、本社と共に日本市場を盛り立てていく為の理解促進やサポート、合意形成

・2017 年以降、1-2 名程度のアートチームをマネジメントしていただく可能性有

もっと詳しく

Functional Finance(FP&A) staff ~ Manager (Walmart 世界最大規模の売上を誇る企業です)

(求人番号:NJB1029630)

  • 転勤なし
  • 完全週休二日制
  • 外資
会社名 社名非公開 <業種:流通 - 百貨店・スーパー・小売>
勤務地 東京都
年収 600万円 - 1200万円
仕事内容

Purpose of Position:

- Responsible for the financial and strategic operations of the supported function

- Establish management performance metrics

- Ensures business needs are being met by evaluating the ongoing effectiveness of current plans, programs, and initiatives

- Establishing rapport and credibility with functional business partners

1. Functional financial support

- Conduct analysis activities to improve business results

- Make recommendations for mitigating risks and overcoming challenges

- Regularly review actual performance to plan, identify gaps, update forecasts, and recommending actions to course correct performance

- Provides strategic decision support by gathering business intelligence and conducting financial analyses (for example, (SWOT) analysis

- Remove barriers and obstacles that impact performance

- Prepare and present information to decision makers

- Developing contingency plans

2. Plan and Forecast development

- Drive financial planning and budgeting process by developing financial models

- Incorporate identified risks and opportunities into financial plans

- Assist in the development of functional 3 year strategic plans

- Develop annual capital plan

- Create bi-weekly forecast

3. Team Development

- Build a team-based work environment

- Establish performance expectations and conducting regular performance evaluations

- Ensure diversity awareness

- Coach for success and improvement

もっと詳しく

商品企画/バイヤー

(求人番号:NJB1036040)

  • 完全週休二日制
会社名 通信販売会社 <業種:流通 - 通販・EC>
勤務地 愛知県 東京都
年収 400万円 - 550万円
仕事内容

■同社にて商品企画に関わる以下の業務をお任せします。

【具体的には】

・国内外のサプライヤー選定

・国内外で他社の商品情報から新商品の企画

・社内関連部門やサプライヤーと連動して発売までの業務と全体管理

・(中長期的に)日本国内での販売を経て、グローバル展開をする商品の企画や開発

・海外商品のローカライズのコーディネート管理

・関連部署への新商品の提案

・商品販売後の分析

・関連商品の仕入れ及びサプライヤーとの条件交渉

もっと詳しく

Sr. Product Manager

(求人番号:NJB975511)

  • 転勤なし
  • 完全週休二日制
  • 外資
会社名 外資系大手EC企業 <業種:流通 - 通販・EC>
勤務地 東京都
年収 1000万円 - 万円
仕事内容

He/she will be required to have deep understanding of internal and external variables effecting the businesses (vendors, customers, industry, internal resources & processes, etc.), and work with the team of buyers and site merchandisers to analyze business opportunities and purpose, lead, and execute projects, leading and partnering with cross functional and international teams. The PM will also be responsible to drive new business initiatives outside of our traditional realm of business.

The PM position is a great position to understand our overall business, enhance your leadership capabilities, deliver tangible business results, and eventually move into a general management role within 2-3 years.

※年収について※

ここに表記している年収はあくまで目安です。実際の年収は候補者の経験・スキル等踏まえ、同社の規定により決定されます。

もっと詳しく

Sr. Vendor Manager

(求人番号:NJB975494)

  • 転勤なし
  • 完全週休二日制
  • 外資
会社名 外資系大手EC企業  <業種:流通 - 通販・EC>
勤務地 東京都
年収 900万円 - 万円
仕事内容

このポジションは、担当商品カテゴリーの品揃えの最適化、売上・利益の最大化を目指します。また、お客様の利便性および満足度の向上にも責任を負い、効率的なオペレーションを追求します。これらを達成するために、戦略に基づく最適な商品仕入れを行うとともに、ウェブを活用した販売計画の策定、商品の販売促進・宣伝(ブランディング)を企画・実行します。

事業責任者の方針の下で、すべての担当業務を自立的に行い、完遂します。ピープルマネジャーは、部下をもち、指導・育成を行い、チームとしての成果を出すことが求められます。部下をもたない場合も、後輩・新規入社者の指導・育成にあたります。

1. 担当商品カテゴリーの売上・利益目標の設定と進捗管理

予算作成・実行プロセスの管理に責任をもち、部下・関係者からの情報を踏まえて担当商品カテゴリーの売上・利益目標を設定し、その実行プロセスを管理します。 

2. 販売データ・市場領域動向の分析と、それに基づく販売戦略の立案、実施、改善

販売データ・市場領域動向分析を行い、販売戦略を立案し、それを実行するとともに、必要に応じた改善をリードして行います。

3. 最適な仕入れ先の選定・開拓と、仕入れ条件の最適化

仕入れ先の開拓・選定に関する分析を行い、最適な仕入れ計画を立案し、それを実行します。

4. ディストリビューター/メーカーとの強力なパートナーシップの確立

日頃からの円滑かつタイムリーなコミュニケーションを通じて、ディストリビューター/メーカーとの強力なパートナーシップを確立・維持するとともに、より複雑な状況下においても、戦略的判断と効果的な折衝・交渉によりパートナーシップを強化します。

5. ウェブを活用したプロモーションプランの企画、立案、販売(対メーカー)

関係者との協働を通じて、ウェブを活用したプロモーション計画を立案し、それを実行します。

6. 社内関連部署との連携

シニアマネジメント層を含む社内関連部署(事業部長、在庫管理担当者、ウェブ制作担当者、出品者事業担当者、およびマーケティング部門など)と密接に連携し、効率化と高質化を目指しながら上記の各業務を遂行します。

7. プロジェクトへの参画

全社に影響を及ぼし得る複数のプロジェクトに参画し、プロジェクトをリード、あるいはメンバーとして実績を残します。

※年収について※

ここに表記している年収はあくまで目安です。実際の年収は候補者の経験・スキル等踏まえ、同社の規定により決定されます。

もっと詳しく

1~10 件 / 全 22 件中

新規登録


ページの先頭へ戻る