消費財(コンシューマー)業界 ダイレクトマーケティング/CRMなら転職エージェントJAC

消費財(コンシューマー)業界 ダイレクトマーケティング/CRMの求人情報

『消費財(コンシューマー)業界 ダイレクトマーケティング/CRM』の公開求人一覧です。消費財(コンシューマー)業界 ダイレクトマーケティング/CRMの求人は、『非公開』求人の中にも。JAC Recruitment の求人は、約60%が非公開求人です。常時約1万5000件の求人がありますが、WEBに掲載されるのは40%の求人のみです。面談していただいた方には非公開求人も含めて最適な求人をご紹介します。

1~4 件 / 全 4 件中

トレードマーケティングマネージャー

(求人番号:NJB1029937)

  • 完全週休二日制
  • 外資
会社名 外資系食品メーカー <業種:消費財 - 食品/飲料>
勤務地 東京都
年収 600万円 - 850万円
仕事内容

トレード(家電量販店、百貨店、WSクラブ、モール)向けのトレードマーケティング活動を担当いただきます。

1.マシンキャンペーン(ナショナル&タイアップ、他)開発、オペレーション

2.マシン&ブランドアクティベーション、ネスプレッソショップ開発、ツール開発、そのオペレーション

3.マーケットインテリジェンス、市場分析&リポート

もっと詳しく

大手飲料メーカーでのデジタルマーケティング担当

(求人番号:NJB962863)

  • 完全週休二日制
  • 上場
会社名 大手飲料メーカー <業種:消費財 - 食品/飲料>
勤務地 東京都
年収 500万円 - 800万円
仕事内容

国内綜合飲料事業各社マーケティング部を中心とした各関係部門 ならびに デジタルマーケティング部のメンバーと協業し、チームとして最大の成果をあげるべく業務にあたります。

以下はデジタルマーケティング部における業務の例になります。

■各商品ブランドのデジタルマーケティング戦略の企画立案・実行

■コミュニケーションシナリオの策定と、そのシナリオに基づくコンテンツやクリエイティブの企画立案・実行

■自社ECサイトの事業計画達成に向けた、販促・CS向上などの企画立案・実行

■自社グループ全体を俯瞰したデジタルマーケティング戦略の策定

※ポジション

サブリーダー(非経営職) もしくは担当者として、業務遂行いただきます。

もっと詳しく

マーケティング マネージャー

(求人番号:NJB1018128)

  • 完全週休二日制
  • 外資
会社名 外資系食品メーカー <業種:消費財 - 食品/飲料>
勤務地 東京都
年収 1000万円 - 1500万円
仕事内容

Main Purpose of Job:Establish & drive the local Marketing Strategy aligned to the overall Brand Positioning

Ensuring the adaptation of the global Marketing Strategy:

・ Adapt and implement corporate/global and regional PR and Event Programs

・ Contribute towards and support the roll out of corporate/regional initiatives/projects

・ Develop and deploy local projects validated by the Zone

・ Execute and adapt International creative and guidelines to local needs and local media

・ Provide strategic and tactical support to the market and establish the Nespresso Brand as the ‘icon of perfect coffee worldwide’ in the Hub/market

Building Brand Awareness and ensure Brand Positioning:

・ Implementation and compliance with all HQ guidelines related to the A Brand Essence and Architecture and leverage the same as a competitive advantage

・ Guidance and coordination of external agencies

・ Provide marketing support to B2B team in keeping with corporate guidelines to create the ultimate experience in the B2B segment.

E-Commerce: understand the Digital Channel as a Key Driver for Business Growth & Marketing Actions:

・ Propose and manage all digital initiatives (including web-related, social media and online) appropriate for increasing brand awareness and sales.

・ Maximize A’s on-line distribution through all viable internet vehicles, portals and sites.

・ Increase direct distribution through the use of partner’s database i.e. credit card companies.

Budget Management:

・ Contribute towards defining and guiding the market on their OP and Budgets from a Marketing perspective to achieve specific business goals.

・ Budgeting, controls and reporting at the market level

・ Manage approved (regional/local) agencies and service providers to ensure quality, costs and effectiveness parameters and capitalize on international networks to achieve specific business objectives

People Development: right organisational set up facing future challenges

・ Ensure implementation of optimal organisational structure in the department in line with the operational plan (OP), international guidelines and best practices.

・ Attract, retain and develop the marketing team through the implementation of continued coaching and learning activities (coordinated with local HR) in line with A guidelines / best practices and local regulations.

・ Ensure development of careers, succession plans of the local Marketing team.

・ Provi

……(以下詳細は面談時にご案内します)

もっと詳しく

■CRM Manager

(求人番号:NJB1004996)

  • 完全週休二日制
  • 外資
会社名 外資系食品メーカー <業種:消費財 - 食品/飲料>
勤務地 東京都
年収 700万円 - 800万円
仕事内容

1.ネスプレッソクラブからの情報伝達と販促活動に対する効率性、採算性に基づいた評価分析

2.顧客分析・セグメンテーションに基づいたマーケティング活動のターゲット最適化

3.消費者動向を説明する主要業績評価指標の明確化

4.消費、ブランドロイヤリティーなど消費行動に影響を与える主要動向・基準の分析

5.分析結果に基づいた新たな、よりよいマーケティング手法の提案

6.消費者に対して付加価値を与えるためのコンシューマーインサイトとビジネスプランを導き出すための分析

7.その時々のビジネス上の課題に応じた分析とプロジェクト遂行

もっと詳しく

1~4 件 / 全 4 件中

新規登録


ページの先頭へ戻る