自動車/部品業界の代理店営業なら転職エージェントJAC

自動車/部品業界の代理店営業の求人情報

自動車・自動車部品業界 「代理店営業」の公開求人一覧です。自動車業界「代理店営業」の求人は、『非公開』求人の中にも。JAC Recruitment の求人は、約60%が非公開求人です。常時約1万5000件の求人がありますが、WEBに掲載されるのは40%の求人のみです。面談していただいた方には非公開求人も含めて最適な求人をご紹介します。

1~7 件 / 全 7 件中

海外代理店営業ポジション

(求人番号:NJB1073257)

  • 完全週休二日制
  • 海外勤務有
会社名 千代田工販株式会社 <業種:機械・自動車 - 自動車/部品>
勤務地 海外 東京都
シンガポール タイ 中国
年収 400万円 - 550万円
仕事内容

【Mission】

【業務内容】

・担当顧客(鉄鋼会社など製造業が中心)を定期的に訪問し

 顧客とのコミュニケーションを通して得たニーズや課題に 対応した提案や受注業務に従事して頂きます。

・東南アジア地域に進出している日系企業のニーズをヒアリングし、同社が持っている製品群にてどこにビジネスチャンスが生まれそうかを選定し、

 新規ビジネスの創出に貢献して頂きます。

※製鉄、電機、鉄鋼、プラント、自動車のいずれかの業界で進出していく目論見

・機械部品から工場プラントまで顧客の多様なニーズに対応することにより産業活動や地域社会の発展に貢献して頂きます。

・入社後は先輩社員からOJTにてしっかりと教育して頂けます。

もっと詳しく

エリアパフォーマンスマネージャー(管理職)

(求人番号:NJB1071099)

  • 上場
会社名 日産自動車株式会社 <業種:機械・自動車 - 自動車/部品>
勤務地 沖縄県 鹿児島県 宮崎県 大分県 熊本県 長崎県 佐賀県 福岡県 高知県 愛媛県 香川県 徳島県 山口県 広島県 岡山県 島根県 鳥取県 和歌山県 奈良県 兵庫県 大阪府 京都府 滋賀県 三重県 愛知県 静岡県 岐阜県 長野県 山梨県 福井県 石川県 富山県 新潟県 神奈川県 東京都 千葉県 埼玉県 群馬県 栃木県 茨城県 福島県 山形県 秋田県 宮城県 岩手県 青森県 北海道
年収 900万円 - 1200万円
仕事内容

■職務概要:

全国47都道府県、いずれかの地域における販売戦略責任者として就業いただきます。担当地域における日産自動車及び販売会社のビジネスを持続的に成長させることを目的とし、担当地域の販売会社への日産方針の浸透、Best Practiceの展開と共に、現場ニーズに基づくエリアマーケティング方策の策定及び推進。

■職務詳細:

電気自動車の新たな形を示した「ノート e-POWER」や、新型リーフに搭載されている自動駐車技術「プロパイロット パーキング」等、未来のクルマのキーワードである「電動化」「自動運転」「コネクテッドカー」を具現化した商品を市場に投入予定です。エリアパフォーマンスマネージャーは、こうしたすぐれた商品の価値を、地域に密着しながら販売会社と連携し、マーケットの変化に合わせて販売台数を大きく伸ばしていく、その一連の施策の企画と実行を担う仕事です。

※仕事例:店舗の営業担当者から寄せられた声を元に、女性ユーザーに受ける特別仕様車を企画。「うるつやパッケージ」と銘打ち、地域限定の商品としてプロモーションを実施、前年比150%以上の売り上げを達成することに成功。このように、自ら考案したアイデアを裁量持って実行できることが魅力の一つです。

■ミッション:日本市場の販売台数目標・収益目標の達成がメインミッションです。「電気自動車と言えば」、「自動運転と言えば」というアンケートにおいて、各社を抑え日産がトップになりました。今後は、これらプロダクトを軸に日産非購入ユーザーに対し、こちらから仕掛ける取組を推進いただきます。また、様々な部署と連携しながら、目標達成に導いていただくことを期待しています。

もっと詳しく

FUSO Customer Services Launch Management

(求人番号:NJB1054082)

  • 完全週休二日制
  • 外資
会社名 社名非公開 <業種:機械・自動車 - 自動車/部品>
勤務地 神奈川県
年収 750万円 - 1100万円
仕事内容

- Define Strategy and track all activities and projects within Customer Service Department

- Customer Service Internal Launch Management of new products, ensuring readiness of dealers and branches

- Overall Strategy and Management of Outsourcing/Insourcing of Retail Organization Japan

- Personnel Management

具体的には

- Define Strategy of CS Japan & International

- Central contact point for all Projects within CS, approvals for budget, define resources and align with existing projects

- Creation and Tracking of CS Project House with responsibilities and status updates

- Cross-departmental alignment with different stake-holders

-Define Outsourcing/Insourcing Strategy

- Review the current processes and look for Optimization/opportunities through outsourcing/insourcing

- Onsite Visit of branches in Japan

- Alignment with cross-functional departments

- Steering with all cross-funtional stakeholders in order to ensure Readiness of HQ and CS internal before launch of new product

- Readiness of Special Tools, Spare Parts, Mechanics, Warranty System, Tech Support, DMS, etc. at retail organization before new product launch (e.g. eCanter)

- Create reports and work closely with different stakeholders

- Lead, motivate and develop allocated staffs by target agreement and performance evaluations on basis of mission statement.

- Ensure target-oriented internal communication and task related qualification.

- Ensure achievement of the agreed targets by adequate control and support.

- Select new staffs and promote talents according to the agreed procedures.

- Ensure diversity in the company by fostering a corporate culture according to Daimler corporate values

もっと詳しく

FUSO Customer Services Sales service

(求人番号:NJB1054094)

  • 完全週休二日制
  • 外資
会社名 社名非公開 <業種:機械・自動車 - 自動車/部品>
勤務地 神奈川県
年収 500万円 - 700万円
仕事内容

【 Strategy of service earnings growth and execution 】

・Marketing and sales strategy of customer service commodity

・Construction and new product development of business model

・Plan of strategy of customer service

具体的には

・Marketing and sales strategy of customer service commodity

・Construction and new product development of business model

・Plan of strategy of customer service

・Business progress support of sectional and others group

・Sales Fuso Japan,RetailPerformance Management Fuso Japan,Customer Relationship Management Fuso Japan,After Sales strategy

Lead, motivate and develop allocated employees by target agreement and performance evaluations on basis of mission statement. Ensure target-oriented internal communication and task related qualification. Ensure the achievement of the agreed targets by adequate control and support. Select new staffs and promote talents according to the agreed procedures. Ensure diversity and compliance in the company by fostering a corporate culture according to daimler corporate values.

(1) Organizational Development & Process Optimization

(2) HR Development and Issues including manpower development and training

(3) Target Agreements and MBO’s, Appraisals, etc.

(4) Implementation of New Systems and Methods

(5) Regular communications and presentations

Ensure a sustainable Environment of Compliance and Integrity in area of responsibility through

・Assessing and managing risks / mitigating risks

・Ensuring successful implementation and maintenance of Compliance measures

・Reward Compliance efforts and achievements and react adequately and consistently to Compliance failure

It must be ensured that all Group and location rules and regulations, guidelines and works agreements, etc. that apply for the area of responsibility transferred are complied with or applied. In particular, these include adherence to the relevant compliance regulations, safety, data protection, work safety, and environmental regulations, and working hours regulation.

もっと詳しく

FUSO Customer Services CRM

(求人番号:NJB1054096)

  • 完全週休二日制
  • 外資
会社名 社名非公開 <業種:機械・自動車 - 自動車/部品>
勤務地 神奈川県
年収 500万円 - 700万円
仕事内容

1. Service sales enhancement activities such as BDC management, digital marketing development and

implementation support

2. Customer touch point operation and management such as MFTBC call center and customer relatuion center

3. Back office operation and management such as MFTBC call center and customer relatuion center including

Help Desk operation and management

4. Customer and vehicle data cleasing and overall management including Big data application support

5. MFTBC customer satisfaction improvement activities support such as MFTBC CS survey implementation and

deployment to the branch"

もっと詳しく

FUSO Customer Services Strategy & Launch Management

(求人番号:NJB1054190)

  • 完全週休二日制
  • 外資
会社名 社名非公開 <業種:機械・自動車 - 自動車/部品>
勤務地 神奈川県
年収 500万円 - 700万円
仕事内容

- Ensure Technical & Commercial Readiness of Customer Service Department before new product launch

- Track all activities and create reports

- Align with different stakeholders

- Steering with all cross-funtional stakeholders in order to ensure Readiness of HQ and CS internal before launch of new product

- Technical readiness: Special Tools, Spare Parts, Mechanics, Warranty System, Tech Support, DMS, etc. at retail organization before new product launch (e.g. eCanter)

- Commercial Readiness: Marketing Campaigns, Service Packages, Warranty Conditions, etc

- Create reports and work closely with different stakeholders

もっと詳しく

FUSO Customer Services Process & Methods

(求人番号:NJB1050844)

  • 完全週休二日制
  • 外資
会社名 社名非公開 <業種:機械・自動車 - 自動車/部品>
勤務地 神奈川県
年収 750万円 - 1100万円
仕事内容

Customer Services

In our department, TA Customer Services, located at Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation in Kawasaki, Japan we are responsible for after sales business in the Japanese market as well as international markets.

Your Roles and Tasks as Head of Customer Services Processes (Manager)

・Process

Implementation and optimization of process landscape, submission of improvements/ proposals to Senior Management

・Consulting of affected areas/departments/divisions about process and Governance changes and improvements

・Installation/set-up of a powerful and sustainably acting team for Governance and Processes within MFTBC CS

・Management Elements

Lead, motivate, and develop allocated employees (team of 5 people) by target agreement and performance evaluations on basis of mission statement and corporate & SSI business policy.

Ensure target-oriented internal communication and task related qualification. Ensure the achievement of the agreed targets by adequate control and support. Select new staffs and promote talents according to the agreed procedure. Ensure diversity and compliance in the company by fostering a corporate culture to Daimler corporate values.

1) Organizational Development & Process Optimization

2) HR Development and Issues including manpower development and training

3) Target Agreements and MBOs, Appraisals, etc.

4) Regular communications and presentations

・Ensure a sustainable environment of Compliance and Integrity in area of responsibility through:

- assessing and managing / mitigating risks

- ensuring successful implementation and maintenance of Compliance measures

- reward Compliance efforts and achievements and react adequately and consistently to Compliance failures

もっと詳しく

1~7 件 / 全 7 件中

新規登録


ページの先頭へ戻る