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自動車/部品業界の代理店営業の求人情報

自動車・自動車部品業界 「代理店営業」の公開求人一覧です。自動車業界「代理店営業」の求人は、『非公開』求人の中にも。JAC Recruitment の求人は、約60%が非公開求人です。常時約1万5000件の求人がありますが、WEBに掲載されるのは40%の求人のみです。面談していただいた方には非公開求人も含めて最適な求人をご紹介します。

1~9 件 / 全 9 件中

Field Manager

(求人番号:NJB1027421)

  • 転勤なし
  • 完全週休二日制
  • 外資
会社名 外資自動車メーカー  <業種:機械・自動車 - 自動車/部品>
勤務地 東京都
年収 700万円 - 1100万円
仕事内容

・Achieves monthly and annual sales plans (by model and dealer, WS) in the assigned district

・Appropriately provides effective guidance to dealers in the assigned district conducive to the achievement of sales volume and revenue targets taking Japan basic annual policies into account

・Formulates annual retail sales plans in the assigned district based on the basic annual policies of the division.

・Achieves rate of return targets for dealers in the assigned district

・Appropriately offers proposals to regional managers for the improvement, elimination or relocation of low performance dealers in the assigned district.

-支店長、セールスマネジャーへのコンサルティング及びコーチング

-販売施策の各ディーラー及び店舗への伝達と浸透

-販売現場における販売プロセスの改善

-販売台数向上のための数値及びマーケット分析

-担当ディーラーとの信頼関係の構築

-マーケット動向、顧客ニーズの把握及び本部へのレポート

-担当ディーラーにおける販売状況のレポート

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グローバルコーポレートセールス部 フリート戦略・グローバルキーアカウント統括

(求人番号:NJB1082102)

  • 上場
会社名 日産自動車株式会社 <業種:機械・自動車 - 自動車/部品>
勤務地 神奈川県
年収 1400万円 - 1800万円
仕事内容

1. 部門中期計画に沿ったグローバルフリートセールス戦略立案、推進

2. 各主要Region毎に配置されているキーアカウントマネージャーをとりまとめ、Region横断的にベストプラクティスの共有・更なる改善に向けて本社統轄として指揮する

*NMLでは本ポストのみ新設だが、FY18の重点課題のため各RegionにてNA/EU/AMI/LATAMそれぞれの担当主担を配置することとしており、その統括者となる。(JPN/A&O担当者はNML内の現Fleet担当主担1名を配置)

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Global Marketing & Sales (NISMO CAR)

(求人番号:NJB1081198)

  • 上場
会社名 日産自動車株式会社 <業種:機械・自動車 - 自動車/部品>
勤務地 神奈川県
年収 650万円 - 900万円
仕事内容

NissanブランドのRacing DNAに裏打ちされた"Excitement"を担う、NISMOブランドを、グローバルに展開・拡大するために、グローバル・ファンクションとして、ブランド・ガイドライン整備を行い、各リージョンと協働してNISMO road carのマーケティング展開を進めていきます。

具体的な業務としては、以下のような領域になります。

・ブランド戦略・ガイドライン整備、Webサイト等でのメッセージ発信

・メディアやお客さま向けイベントの企画・実施

・SNS等を活用したDigital Marketingの企画・実施

・商品マーケティング計画の構築

・販売ディストリビューション計画の策定、導入

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マーケットインテリジェンス 需要予測・Marketing ROI領域 担当スタッフ

(求人番号:NJB1081212)

  • 上場
会社名 日産自動車株式会社 <業種:機械・自動車 - 自動車/部品>
勤務地 神奈川県
年収 650万円 - 900万円
仕事内容

中長期計画の販売台数目標、商品販売台数目標の試算および策定のサポート、マーケティングROI分析を元にしたマーケティング戦略への分析・提言。需要予測、マーケティングROIに関する新手法開発。

将来的には部内他領域また他部門への登用などを経て、カスタマーと日産の結びつきを強化し、ブランド力や収益力向上が実践できるマネージャーを目指して頂きます。

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DATSUN Global Sales Manager

(求人番号:NJB1078378)

  • 上場
会社名 日産自動車株式会社 <業種:機械・自動車 - 自動車/部品>
勤務地 神奈川県
年収 1000万円 - 1400万円
仕事内容

<Primary Responsibilities>

** Drive achievement of vehicle wholesale objectives through effective retail operations consulting (pull strategy)

** Improve visibility and reliability of market sales forecasts and carflow

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- Achieve yearly wholesale and retail business plans for models within the markets

- Conduct systematic regional/market discussions to review operations and assess all aspects of sales to drive achievement of sales and profit objectives

- Identify areas for improvement, coach and motivate regional/market/dealer partners to take corrective actions

- Support Global and Regional/Market executives and management with sales related issues and actions

- Co-operate with global and regional stakeholders to continue to improve the capabilities of markets' sales field force

<Primary Tasks>

** Deep understanding of product positioning, lifecycle, content, pricing, target customer and key competitors for opportunities in each market

** Monitor (monthly-->daily) vehicle mix, carflow and days supply

** Ensure retail sales reporting is timely and accurate (minimize/eliminate retail not sold)

** Help develop sales and incentive policies/programs

** Understand/improve sales target setting process to align with margin optimization and dealer engagement/performance

** Monitor/improve all variable marketing incentives vs. plan

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DATSUN Global Aftersales Manager

(求人番号:NJB1078382)

  • 上場
会社名 日産自動車株式会社 <業種:機械・自動車 - 自動車/部品>
勤務地 神奈川県
年収 1000万円 - 1400万円
仕事内容

<Primary Responsibilities>

** Seek and propose opportunities to improve Total Cost of Ownership for Datsun customers as a means to make our vehicles more appealing and affordable to our customers

** Collaborate with stakeholders to improve service absorption and contribution to overall network profitability improvement objectives

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- Achieve yearly parts/accessories, wholesale and service targets for each market

- Conduct systematic regional/market discussions to review operations and assess all aspects of aftersales business and profit objectives

- Identify areas for improvement, coach and motivate regional/market/dealer partners to take corrective actions to drive parts/accessories/wholesale/service

- Support global and regional/market executives and management with related issues and actions

- Co-operate with global and regional stakeholders to continue to improve the capabilities of markets' aftersales field force

<Primary Tasks>

** Monitor parts and service KPIs and financials to ensure objectives attainment is on track and financial strength of operations improves

** Monitor parts inventories and understand tracking systems ensuring inventory levels are efficient to provide timely service for customers

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- Promote healthy sales behavior by seeking opportunities to improve profitability, including at the partner/outlet level

- Monitor/improve all marketing/advertising campaigns to ensure effectivness, including proper key buying actions targets set/achieved

- Promote voice of region/market/dealer partner/field force to Global Headquarters

- Monitor/Improve Customer Quality using tools/surveys

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DATSUN Manager Global Customer Quality and Dealer Network Development

(求人番号:NJB1078383)

  • 上場
会社名 日産自動車株式会社 <業種:機械・自動車 - 自動車/部品>
勤務地 神奈川県
年収 1000万円 - 1400万円
仕事内容

<Primary Responsibilities>

** Support developmentof Global DND Strategies together with cross-functional/cross-reigional counterparrts

** Collaborate with Regional & Market DND Team to align actions with global strategy, ensuring regional-fit and greatest chance of success

** Implement new strategic plans developed in collaboration with cross-functional teams

** Monitor all markets' Network & Customer Quality performance vs. objective and understand drivers of gaps

** Propose countermeasures or new ideas based on understanding of the market, benchmark versus key competitors, and dealer KPIs

** Lead Datsun related required actions in support of strategic Chief Performance Office Projects

** Manage reporting to executives on a regular basis and obtain their validation/decision on proposals

<Primary Tasks>

** Co-management of Network Structure and Completion of Actions

** Monitor/Consult on Network Performance Management by Markets

** Support Development/Implementation of Performance-based Bonus & Margin,

** Monitor/Improve Customer Quality using tools/surveys,

** Understand/Leverage Dealer Agreements

** Improve Dealer Profitability & Satisfaction with Datsun Brand

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エリアパフォーマンスマネージャー(管理職)

(求人番号:NJB1071099)

  • 上場
会社名 日産自動車株式会社 <業種:機械・自動車 - 自動車/部品>
勤務地 沖縄県 鹿児島県 宮崎県 大分県 熊本県 長崎県 佐賀県 福岡県 高知県 愛媛県 香川県 徳島県 山口県 広島県 岡山県 島根県 鳥取県 和歌山県 奈良県 兵庫県 大阪府 京都府 滋賀県 三重県 愛知県 静岡県 岐阜県 長野県 山梨県 福井県 石川県 富山県 新潟県 神奈川県 東京都 千葉県 埼玉県 群馬県 栃木県 茨城県 福島県 山形県 秋田県 宮城県 岩手県 青森県 北海道
年収 900万円 - 1200万円
仕事内容

■職務概要:

全国47都道府県、いずれかの地域における販売戦略責任者として就業いただきます。担当地域における日産自動車及び販売会社のビジネスを持続的に成長させることを目的とし、担当地域の販売会社への日産方針の浸透、Best Practiceの展開と共に、現場ニーズに基づくエリアマーケティング方策の策定及び推進。

■職務詳細:

電気自動車の新たな形を示した「ノート e-POWER」や、新型リーフに搭載されている自動駐車技術「プロパイロット パーキング」等、未来のクルマのキーワードである「電動化」「自動運転」「コネクテッドカー」を具現化した商品を市場に投入予定です。エリアパフォーマンスマネージャーは、こうしたすぐれた商品の価値を、地域に密着しながら販売会社と連携し、マーケットの変化に合わせて販売台数を大きく伸ばしていく、その一連の施策の企画と実行を担う仕事です。

※仕事例:店舗の営業担当者から寄せられた声を元に、女性ユーザーに受ける特別仕様車を企画。「うるつやパッケージ」と銘打ち、地域限定の商品としてプロモーションを実施、前年比150%以上の売り上げを達成することに成功。このように、自ら考案したアイデアを裁量持って実行できることが魅力の一つです。

■ミッション:日本市場の販売台数目標・収益目標の達成がメインミッションです。「電気自動車と言えば」、「自動運転と言えば」というアンケートにおいて、各社を抑え日産がトップになりました。今後は、これらプロダクトを軸に日産非購入ユーザーに対し、こちらから仕掛ける取組を推進いただきます。また、様々な部署と連携しながら、目標達成に導いていただくことを期待しています。

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FUSO Customer Services Strategy & Launch Management

(求人番号:NJB1054190)

  • 完全週休二日制
  • 外資
会社名 社名非公開 <業種:機械・自動車 - 自動車/部品>
勤務地 神奈川県
年収 500万円 - 700万円
仕事内容

- Ensure Technical & Commercial Readiness of Customer Service Department before new product launch

- Track all activities and create reports

- Align with different stakeholders

- Steering with all cross-funtional stakeholders in order to ensure Readiness of HQ and CS internal before launch of new product

- Technical readiness: Special Tools, Spare Parts, Mechanics, Warranty System, Tech Support, DMS, etc. at retail organization before new product launch (e.g. eCanter)

- Commercial Readiness: Marketing Campaigns, Service Packages, Warranty Conditions, etc

- Create reports and work closely with different stakeholders

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