広告・マスコミ・エンタメ業界 ダイレクトマーケティング/データベースマーケティング/CRMなら転職エージェントJAC

広告・マスコミ・エンタメ業界 ダイレクトマーケティング/データベースマーケティング/CRMの求人情報

『広告・マスコミ・エンタメ業界 ダイレクトマーケティング/データベースマーケティング/CRM』の公開求人一覧です。広告・マスコミ・エンタメ業界 ダイレクトマーケティング/データベースマーケティング/CRMの求人は、『非公開』求人の中にも。JAC Recruitment の求人は、約60%が非公開求人です。常時約1万5000件の求人がありますが、WEBに掲載されるのは40%の求人のみです。面談していただいた方には非公開求人も含めて最適な求人をご紹介します。

1~5 件 / 全 5 件中

コンサルティング営業

(求人番号:NJB1033075)

  • 転勤なし
  • 完全週休二日制
  • 上場
会社名 就業環境良好なWEBコンサルティング会社 <業種:クリエイティブ/マーケティング - 広告・デザイン制作会社(グラフィック・映像・WEB・モバイル)>
勤務地 東京都
年収 500万円 - 700万円
仕事内容

■□■業務内容について■□■

クライアントに対してWEB制作、WEBシステム開発の

コンサルティング営業業務を行っていただきます。

具体的にはお客様のもとへ営業訪問し、

小中規模の案件であれば提案を含めたクロージングまで、

大規模な案件であれば、

プランナーやエンジニアと共同で企画提案を行い

クロージングと営業フォローを行います。

また博展グループの営業と協業しつつ、

リアルの集客をWEBに結びつけるための提案などを行います。

■□■同社の特徴と就業環境について■□■

同社は大手クライアントと年間フィー契約をしている、

コンサルティング会社となっております。

短納期を回す制作会社とは一線を画しております。

また、博展とのコラボ案件も増えてくる見込みとなっており、

リアル×WEBといった案件にも積極的に携われるチャンスがございます。

同社の平均残業時間は30時間/月となっており、

非常にワークライフバランスがとれる優良企業です。

また風通しが良く、非常に社員を大切にする会社です。

■アイアクト採用サイト

http://www.iact.co.jp/recruit/

もっと詳しく

Scientific Advisor in Nanoscience and Technology

(求人番号:NJB1017926)

  • 転勤なし
  • 完全週休二日制
  • 外資
会社名 社名非公開 <業種:クリエイティブ/マーケティング - 新聞社・出版社・編集プロダクション>
勤務地 東京都
年収 500万円 - 900万円
仕事内容

1. Position Summary and General Description:

The Scientific Advisor in the exciting field of nanotechnology is part of the Databases team and will assist sales representatives during their negotiations with corporate and academic customers. In his/her role, the candidate acts as the subject matter expert and will explain the product, the science behind, its features and its content to librarians, faculty members, researchers, graduate students, and other stakeholders. Specific areas of responsibility include product trainings, scientific support to product development, second-level customer and scientist support, web-based client interactions and content marketing. The successful candidate will have the opportunity to take part in product development, market research and marketing activities to ensure the successful launch of an exciting new product, and all of its continuing upgrades. He/she is required to be flexible, co-operative and professional to meet the changing needs during the course of product life cycle.

2.Job Duties (List in order of importance and indicate initiative, independent judgment and extent of physical demands):

・Guide and assist database sales by providing the sales teams with necessary technical knowledge and support.

・Implement and coordinate all necessary product trainings (webinars or in-person) for customers as well as the sales and marketing teams. Communicate all product upgrades, feature changes and content updates in a timely and efficient manner.

・Determine sales and marketing strategies for the established and emerging markets.

・Maintain financial performance of the assigned product(s) as defined by corporate goals and objectives. Recommend changes to the pricing models based on the understanding of the target market(s) as needed. Resolve licensing conflicts.

・Guide and assist product development by providing development departments with scientific knowledge and support.

・Act as the source of expertise for all product related enquiries. Develop standard troubleshooting workflows for general helpdesk questions.

・Employ your scientific background to interact with researchers and end users to create awareness of and interest in Springer Nature database products on a large scale and in small focus groups.

・Gather, monitor and analyze customer feedback.

・Pass on reviews to sales to initiate the sales process, and also to development departments f

……(以下詳細は面談時にご案内します)

もっと詳しく

Account Manager - Healthcare

(求人番号:NJB1026708)

  • 転勤なし
  • 完全週休二日制
  • 外資
会社名 外資リサーチ企業 <業種:クリエイティブ/マーケティング - 広告会社(総合広告・SP会社・インターネット広告)>
勤務地 東京都
年収 500万円 - 800万円
仕事内容

【The Role】

We wish to appoint an individual who wholeheartedly enjoys helping our clients grow top pharmaceutical brands, who is excited about marketing and brand communications, and who is driven to give our clients the freshest possible thinking.

【Core responsibilities】

Your role will involve leading and managing a variety of qualitative and quantitative research studies with the Account Director and Research Director. Your responsibilities will include but not limited to:

Research:

・Leading multiple projects (with Senior researchers) to ensure delivery to expectations, scheduled timings as well as financial profitability and budget

・Designing research materials (questionnaires/ discussion guide / stimulus materials), demonstrating an understanding of the research objectives

・For qual work, conducting in-depth interviews, moderating groups and other discussion forum sessions

・Conducting international research (briefing, providing feedback, quality control and managing clients from local affiliates)

・Driving thoughtful analysis of results with project team and writing up findings, conclusions and implications in a compelling manner

・Presenting in an engaging way

・Mentoring and coaching more junior members of the team including line management responsibilities

・Leading and/or contributing to proposal brainstorms and writing complex proposals and costings for senior input and sign off

・Proactively building positive ongoing relationships with clients, showing an understanding of their business needs

もっと詳しく

デジタルマーケティング(複数ポジションの募集 )

(求人番号:NJB969029)

  • 完全週休二日制
会社名 株式会社デルフィス <業種:クリエイティブ/マーケティング - 広告会社(総合広告・SP会社・インターネット広告)>
勤務地 東京都 愛知県
年収 500万円 - 800万円
仕事内容

デジタル領域の下記の4ポジションでの採用となります。

①デジタル広告プランナー

デジタル広告領域での施策の立案とそれらに付随する社内外の調整、プロジェクトマネジメント業務全般。

②WEBサイト統括プロデューサー

・自動車案件を中心としたWebサイトおよびソーシャルメディアに関する保守運用および改善業務

・Webサイト全体の戦略、 施策の立案とそれらに付随する社内外の調整、プロジェクトマネジメント業務全般。

③データコンサルタント

・自動車メーカー(グループ含む)を中心とした、顧客社内に蓄積された

 データとWEBサイトへのアクセスログ・広告等から得られたデータを解析し、販促等に有用なパターンや構造を抽出

・顧客の販売方針や各種施策における意思決定をサポートする。

④SEMコンサルタント

※大手自動車メーカーのインハウス広告代理店として、

 自動車関連のマーケティング・セールスプロモーションを行う同社にて、

 SEMコンサルタントとして以下の業務を担当します。

・運用型広告(リスティング広告、ディスプレイ広告)のコンサルティング業務

・クライアントのマーケティング課題に応じて、

 運用型広告の戦略、施策の立案とそれらに付随する社内外の調整、

 プロジェクトマネジメント業務全般。

■配属先:①②③④共通

・同社デジタルマーケティング部門(現在30名近くが在籍)。

・オウンドメディアの構築・運用/分析/メディアバイイングの

 3つが事業領域となります。

・案件比率では、タイアップ/純広告で7割、運用で3割程度です。

もっと詳しく

ダイレクトマーケティング支援におけるコンサルティング営業職

(求人番号:NJB965673)

  • 転勤なし
  • 上場
会社名 株式会社トライステージ <業種:クリエイティブ/マーケティング - 広告会社(総合広告・SP会社・インターネット広告)>
勤務地 東京都
年収 500万円 - 800万円
仕事内容

【仕事内容】

◆ダイレクトマーケティングを実践している企業、

 またはこれから実践しようと考えている企業(メーカー等)に対して、

 社内関連部署と協力の下、通販番組を中心とした広告戦略を総合的に

 提案していただきます。

【具体的には】

 ◆受注前

  ・企業に対し商品の選定から価格設定を行う。

  ・広告戦略の立案・制作業務(撮影の立会い等も発生します)

  ・媒体選定(商品・購買層に合わせて)等、クライアントの

   商品プロモーションのためのコンサルティング営業を行って頂きます。

 ◆受注後

  ・購買層の分析

  ・放送枠の確保(ターゲットの年齢層によって放送枠の時間帯を決定)

  ・番組制作(同社が企画から手がけるケースも多くあります)

  ・効果検証(通販番組は視聴者からの注文電話がすぐに入るため効果が明確にわかります)

【クライアント】

 ◆化粧品メーカーや健康食品メーカなど1人3社ほど受け持って頂く予定です。

【営業方法】

 ◆7割既存クライアントに対する営業になります。

   残りの3割も問合せなどの新規クライアントになります。

 ※組織は大きく、既存向けと新規向けに分かれており、

   面接で既存顧客向けか新規顧客向けかといった適性を

   判断させて頂きます。

【ご入社後は】

・現状、会社売上の大部分がマス媒体(TV媒体)の営業による売上です。

 まずはクライアントの売上予算達成のために動いて頂きます。

 ご経験によってはweb領域もお任せします。

【参考情報】

数字で見るトライステージ

https://www.tri-stage.jp/recruit/number/

もっと詳しく

1~5 件 / 全 5 件中

新規登録


ページの先頭へ戻る